A Ferrari is villanyturbót fejleszt
Több gyártó is fejleszti saját elektromos turbófeltöltő-rendszerét, de egyelőre még nem tart ott a technika, hogy szériában gyárthatnák. Az Audi és a Mercedes után a Ferrari felől is azt hallani, hogy villanymotoros feltöltővel szeretnék kiküszöbölni a turbómotorok legnagyobb hibáját, a késedelmes reakciót. Ugyanis ez az első számú akadálya, hogy a takarékosabban működő turbómotorok teljesen kiváltsák a szívómotorokat.
Az elektromos turbófeltöltők megvalósításának egyik akadálya eddig a turbók járókerekének hatalmas fordulatszáma, és a szerkezetet nagyobb terhelésnél izzásban tartó hatalmas hőmérséklet volt. Egy ilyen szerkezetet eleve nem egyszerű kiegyensúlyozni, az elektromos hajtással megbízhatóan összekötni pedig szinte reménytelen feladatnak tűnt. Ezt a problémát azonban a Formula 1 új, turbós motorjainak fejlesztői már megoldották, és úgy tűnik, az olyan prémium-gyártók, mint a Ferrari, akár utcai autókban is képesek lehetnek kínálni a szokatlan műszaki megoldást. Az elektromos hajtás azzal hozhat jelentős előrelépést a turbómotorok építésében, hogy meggyorsítja a turbófeltöltő felpörgetésének idejét, és ezzel jelentősen csökkentheti a feltöltött motorok reakcióidejét.
Úgy hallani, a megoldást elsőként a Ferrari 458 Italia felújított változatában alkalmazzák majd, amely a Californiához hasonlóan V8-as turbómotort kap majd. A típus valószínűleg 2015-ben érkezik a jelenlegi, szívómotoros modell helyére, és hozzájárulhat ahhoz, hogy megvalósuljon a Ferrari azon hosszú távú célja, hogy átlagosan 20%-kal csökkejen a Maranellóban gyártott sportkocsik fogyasztása, és szén-dioxid-kibocsátása.