Négyüléses készül a szupertakarékos Volkswagenből
Négyülésest csinálna szupertakarékos hibridjéből a Volkswagen. A nagyobb XL1 – amely neve tán XL2 lesz majd – talán már tényleg széria lesz.
Pár éve Ferdinand Piech, a Volkswagen-csoport felügyelőbizottságának elnöke kezdeményezte egy olyan autó megépítését, amely száz kilométert megy el egyetlen liter üzemanyaggal, és forgalomba hozható. A terv az volt, hogy alacsony példányszámban készüljön egy ilyen modell, annyi, amennyit még el lehet adni jó áron, hogy egyszer gyűjtői darab lehessen, de már rá lehessen fogni, hogy sorozatgyártott. Ez lett aztán az XL1, amely valóban elmegy száz kilométert 0,9 liter gázolajjal, de csak akkor, ha előtte teletömik az akkumulátorait. Lényegében csináltak szupertakarékos hibridet annyi kompromisszummal, amennyit az autó formaterve és vevők ingerküszöbe elbírnak. Az XL1 ára 111 ezer euró, 250 darab készült belőle, és hogy ebből mennyi maradt a VW nyakán nem tudjuk, az e-Golf márciusi bemutatóján mindenesetre még volt belőle eladó.
Az elmúlt hónapokban nagy volt a csend az XL1 körül, de úgy hírlik, Piech szeretné, ha a vállalat továbbra is komolyan venné a szuperhatékony járművek fejlesztését, ezért egy lépéssel tovább vinné a projektet. Az Autocar szerint egy négyüléses a következő terv, melyhez az XL1 több szerkezeti elemét megtartanák. A forma is marad keskeny és lapos, bár a plusz két ülés alaposan megkavarja majd a közel tökéletesre hangolt aerodinamikát. A jelenlegi 800 köbcentis motorokat tovább erősítenék, az akkumulátorokat pedig muszáj lesz bővíteni, amivel a tömege a mostani 795 kilogrammról könnyen felmehet egy tonna fölé. Ott már közel sem lesz annyira kirívó darab kategóriájában, így egyedüli előnye a rendkívül jó légellánlása maradna, illetve az, hogy futurisztikus külsejével egy idei még simán lehet majd különcködni vele.