Még a Pebble Beach Concours d'Elegance-on mutatta be a Saleen az első komolynak mondható Tesla-alapú tuning-modellt. Az amúgy elsősorban izomautó-átépítéssel foglalkozó cég a legerősebb Model-S változatot, a P85-öt vette alapul, és bár a motorhoz nem nyúltak, mégis sikerült gyorsítani az autón.
A P85 a legdrágább Tesla: eleve 416 lóerős villanymotor kerül bele, a nagyobbik, 85 kWh töltést tároló akku-csomaggal. A Saleen FourSixteen – így nevezték el az átdolgozott gépet új motorvezérlést kapott. A készítők szerint ezzel nem is a csúcssebesség vagy a teljesítmény változott, hanem a gázreakció lett sokkal közvetlenebb, és a gyorsítóképesség javult sokat. Pontos adatokat nem közöltek, de nyilvánvaló, hogy az átlag amerikai sofőr számára hangolt hajtásban bőven volt még tartalék. Ám akinek ennyi nem lenne elegendő, az rendelhet rövidebb végáttételt és Maxgrip önzáró differenciálművet is, amivel tovább javítható az autó gyorsulása.
A FourSixteen emellett alapos optikai tuningot kapott, karbon-diffúzorral, 21 hüvelykes kovácsolt alumínium felnikkel és látványos első levegőbeömlőkkel. A futómű is sokkal sportosabb karakterű, mint a gyári – merevebb rugókkal és kanyarstabilizátorokkal, keményebb hangolású lengéscsillapítókkal és kisebb hasmagassággal – de itt is kínálnak egy komolyabb fokozatot. A sok paraméterében állítható futómű nyilván azok számára lesz jó választás, akik versenypályára is kivinnék a Teslájukat.
A Saleen első elektromos autó-átalakítása persze nem olcsó, az alapváltozatért is 152 ezer dollárt, átszámítva úgy 35,6 millió forintot kérnek – ebben már benne van az alapul szolgáló Tesla is – de ebben még nincsenek benne az extrák. A tuningcég azt mondja, a megrendelések után 6-8 héttel tudja szállítani a kész autókat, de ez persze csak Észak-Amerikára érvényes.