Discovery Sport: a következő Land Rover-sláger?
A Freelander elég porosnak hatott már a Land Rover kínálatában, és úgy néz ki, ezt a gyáriak is érezték. Így eldobták a nevet, és készítettek valamit, ami ismét lendületes, fiatalos hatást kelt, és nem a régi formai ötleteket hasznosítják benne újra.
A formával már találkoztunk a Discovery Vision tanulmányon, ám úgy tűnik, ez azon kevés alkalmak egyike, amikor a végleges modell jobban néz ki, mint az előzetese. Ez alighanem annak köszönhető, hogy a Discovery Sport oldalvonala meredekebben emelkedik, és ezt jobban is hangsúlyozták a szélvédő alatt kezdődő, és a kilincseket is útba ejtő egyszerű kis bordával az autó oldalán. Azt persze nem állítanánk, hogy érdekesebb ez a forma, mint az Evoque, viszont a Discovery Sport egy számmal nagyobb, így valószínűleg sokkal inkább alkalmas családi autónak. Erre utal a bőséges, 2,74 méteres tengelytáv, a 4,59 méteres hossz, és, amire a Land Rovernél igazán büszkék, a 16 centis úton előre-hátra mozgatható hátsó üléssornak köszönhetően akár 1 méteresre is növelhető hátsó lábtér.

Létezik hétüléses változat is, ami nyilván nem ilyen tágas a harmadik sorban, de legalább a lehetőség adott, hogy ötnél többen utazzanak, ami ebben a kategóriában azért nem mondható természetesnek. A gyáriak szerint épp a sokoldalúsága a típus erőssége, bár azt csak később, az első tesztek után dönthetjük el, hogy ebből a kijelentésből mennyi a reklámcélú túlzás. A típus egyébként az Evoque módosított műszaki alapjaira épül, azaz még mindig a Ford Mondeóhoz fejlesztett EUCD padlólemez megoldásait használták a tervezők – nyilván azért, mert a saját fejlesztésű alumínium platform ide túl drága lett volna, máshoz viszont nem fértek volna hozzá.
A motor- és váltóválaszték szűkössége azért jelzi, hogy a Jaguar-Land Rover milyen kicsi szereplő a piacon, de a 240 lóerős kétliteres turbómotor, és a 2,2 literes 190 lóerős dízel is korszerűnek és kellőképp erősnek tűnik. A motorokhoz 9 sebességes automata, vagy 6 fokozatú manuális váltó kapcsolódhat, amely Haldex rendszerű összkerék-hajtáson át juttatja a nyomatékot a kerekekhez. Bár az új modell egyértelműen nem terepre készült, a gyáriak szerint a 21,2 centis hasmagassággal, és a 25 fokos első, illetve 21 fokos hátsó terepszögekkel azért le lehet merészkedni az épített utakról könnyebb terepre.
Az Evoque után ez a Land Rover második, szélesebb közönségnek szánt újdonsága, és nem tartjuk kizártnak, hogy ez is hasonlóan sikeres lesz. Talán egy kicsit kevésbé karakteres, de cserébe sokkal használhatóbbnak tűnik, és egyes piacokon a Land Rover név még mindig jol cseng.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
