Discovery Sport: a következő Land Rover-sláger?

2014.09.03. 11:24

A Freelander elég porosnak hatott már a Land Rover kínálatában, és úgy néz ki, ezt a gyáriak is érezték. Így eldobták a nevet, és készítettek valamit, ami ismét lendületes, fiatalos hatást kelt, és nem a régi formai ötleteket hasznosítják benne újra.

A formával már találkoztunk a Discovery Vision tanulmányon, ám úgy tűnik, ez azon kevés alkalmak egyike, amikor a végleges modell jobban néz ki, mint az előzetese. Ez alighanem annak köszönhető, hogy a Discovery Sport oldalvonala meredekebben emelkedik, és ezt jobban is hangsúlyozták a szélvédő alatt kezdődő, és a kilincseket is útba ejtő egyszerű kis bordával az autó oldalán. Azt persze nem állítanánk, hogy érdekesebb ez a forma, mint az Evoque, viszont a Discovery Sport egy számmal nagyobb, így valószínűleg sokkal inkább alkalmas családi autónak. Erre utal a bőséges, 2,74 méteres tengelytáv, a 4,59 méteres hossz, és, amire a Land Rovernél igazán büszkék, a 16 centis úton előre-hátra mozgatható hátsó üléssornak köszönhetően akár 1 méteresre is növelhető hátsó lábtér.

Létezik hétüléses változat is, ami nyilván nem ilyen tágas a harmadik sorban, de legalább a lehetőség adott, hogy ötnél többen utazzanak, ami ebben a kategóriában azért nem mondható természetesnek. A gyáriak szerint épp a sokoldalúsága a típus erőssége, bár azt csak később, az első tesztek után dönthetjük el, hogy ebből a kijelentésből mennyi a reklámcélú túlzás. A típus egyébként az Evoque módosított műszaki alapjaira épül, azaz még mindig a Ford Mondeóhoz fejlesztett EUCD padlólemez megoldásait használták a tervezők – nyilván azért, mert a saját fejlesztésű alumínium platform ide túl drága lett volna, máshoz viszont nem fértek volna hozzá.

A motor- és váltóválaszték szűkössége azért jelzi, hogy a Jaguar-Land Rover milyen kicsi szereplő a piacon, de a 240 lóerős kétliteres turbómotor, és a 2,2 literes 190 lóerős dízel is korszerűnek és kellőképp erősnek tűnik. A motorokhoz 9 sebességes automata, vagy 6 fokozatú manuális váltó kapcsolódhat, amely Haldex rendszerű összkerék-hajtáson át juttatja a nyomatékot a kerekekhez. Bár az új modell egyértelműen nem terepre készült, a gyáriak szerint a 21,2 centis hasmagassággal, és a 25 fokos első, illetve 21 fokos hátsó terepszögekkel azért le lehet merészkedni az épített utakról könnyebb terepre.

Az Evoque után ez a Land Rover második, szélesebb közönségnek szánt újdonsága, és nem tartjuk kizártnak, hogy ez is hasonlóan sikeres lesz. Talán egy kicsit kevésbé karakteres, de cserébe sokkal használhatóbbnak tűnik, és egyes piacokon a Land Rover név még mindig jol cseng.