Amerikába készül a Citroën?
Érdekes módon szinte egyszerre tűntek el Európa olasz és francia autógyárai Észak-Amerikából az 1980-as években, és azóta csak a Fiatnak sikerült a visszatérés a Chrysleren keresztül. Ám most úgy tűnik, a PSA Peugeot-Citroën is megvetné a lábát az Egyesült Államok piacán, bár nem hagyományos márkái egyikével, hanem az újonnan márka-szintre emelt DS-szel. A megfelelő kínálat kialakítása persze időbe telik, de azt mondják, 2020-ra ezt az akadályt is leküzdik.
Ahhoz képest, hogy egy éve még a PSA csődje is lehetségesnek tűnt, elég bátor kijelentésnek tűnik, hogy hat éven belül globális luxusmárkát alapít a cég teljes kínálattal, amely Európán kívül Kínában, Oroszországban, a Távol- és Közel-Keleten, valamint Észak- és Latin-Amerikában egyaránt versenyképes kínálattal van jelen. Mindezzel egy olyan piacon próbálkoznak, amely amúgy is meglehetősen zsúfolt: az Audi, a BMW, a Mercedes, a Jaguar, a Lexus, a Cadillac és az Infiniti mellett a nagyobb piacokon helyi luxusmárkákkal is meg kell küzdeni, amilyen mondjuk Észak-Amerikában az Acura és a Lincoln, Kínában a Hongqi, a Roewe vagy a Riich, vagy Koreában a Ssangyong.
A torta, amit be kell kapni, azonban ekkora, ezt a franciák is látják. „Nem lehetünk globális márka, ha nem lehetünk jelen Észak-Amerikában” - mondta a DS márka igazgatója, Yves Bonnefont Párizsban. A kérdés inkább az, hogy lesznek-e olyan DS-ek, amelyek képesek kielégíteni az amerikaiak mindenki másétól eltérő igényeit. Kíváncsian várjuk a választ, amely öt-hat éven belül érkezik.