Everest: igazi Ford terepjáró?
Korábban csak tanulmányautóként láttuk az Everestet, ez viszont már a szériaváltozat. Bár a Fordnak több más szabadidő-autója van, ez a pick-up alapú gép valódi terepjáró képességeket ígér – ennek megfelelően elsősorban olyan piacokra szánják, ahol kevés az épített út.
A pick-up technikára épülő alvázas terepjáró nem újdonság – régebben például a Mitsubsihi kínálta az L200-as kombi változatát Pajero Sport néven, vagy ott az előző Nissan Pathfinder, amely ugyanezt a koncepciót valósítja meg – de a Ford most készült el saját változatával. Az Everest nagy előnye a korábbi próbálkozásokkal szemben, hogy alig látszik rajta a pick-up rokonság: saját formatervet kapott. És bár egyes részletei erősen emlékeztetnek a rémséges Ecosportra, itt az arányok rendben levőnek tűnnek.
Az Everest háromféle motorral készül majd, 2 literes benzines Ecoboost turbómotorral, illetve 2,2 literes négyhengeres vagy 3,2 literes öthengeres dízellel. Ahogy Rangerből, ebből is készül hátsó- és összkerék-hajtású változat, és egyaránt elérhető lesz kézi és automata váltóval. Az autó belső tere kifejezetten tágasnak ígérkezik, legalábbis erre utal a 2,01 köbméterig bővíthető csomagtér és a 750 kilogramm terhelhetőség. Az új Ford terepjárónak sem lehet rossz, a hasmagassága 22,5 centiméter, a gázlóképessége 80 centiméter, az első terepszöge 29, a hátsó pedig 22 fok.
Úgy tűnik, a forgalmazást egyelőre olyan piacokon tervezik beindítani, ahol valóban szükség lehet az Everest terepjáró képességeire: Kínában, Ausztráliában, Új-Zélandon, Indiában, Dél-Afrikában és egyes kisebb ázsiai piacokon. Ám nem kizárt, hogy később akár Európában is felbukkanjon, bár például Magyarországon nem lenne sok esélye, hisz itt csak a pick-upok után jár vissza az ÁFA, így az Everest házon belül is komoly hátrányban lenne a Rangerrel szemben.