Új Audi A1, varrógép-hanggal
Úgy tűnik, viszonylag gyorsan igyekszik túlesni a VW az előző motorgeneráció leváltásán. Az 1,2 literes turbós benzines és az 1,6 literes dízel gyengébbik változata helyett érkezik két új motor az Audi A1-esbe, ahogy korábban a VW Polóban is megtörtént ugyanez a váltás.
Az új benzines alapmodellbe az ezres háromhengeres blokk turbós változata kerül 95 lóerővel, amely ez az 1,2 literes, 86 lóerős négyhengerest váltja, az 1,6 literes 90 lóerős TDI-t pedig egy azonos teljesítményű 1,4 literes háromhengeresre cserélik. Teljesítményben illetve fogyasztásban az új motorok természetesen többet ígérnek, és persze ezek már teljesítik az Euro6 normát, az viszont nagy kérdés, hogy a háromhengeresek nyersebb járáskultúráját és hangját mennyire tudták elszigetelni az Audi mérnökei. A négyhengeres-választék az 1,4 literes 125 lóerős TSI turbómotorral kezdődik, ezen felül 1,8 literes 190 lovas benzinessel és 1,6 literes, 115 lóerős TDI motorral lesz még elérhető az A1-es. Az S1-esbe a 2 literes TFSI 235 lóerős változata kerül.
A motorpalettát érintő változtatásokon túl változtattak a fényszórók belső felépítésén, a hűtőmaszk és a lökhárítók kialakításán, a színkombinációkon és más, hasonló részletmegoldásokon, de egyik sem tűnik olyannak, amely a típus alapos ismerőin kívül bárkinek első pillantásra feltűnne.