A Škoda az 1950-es években vitte a versenypályára a 966 Supersportot. Mindössze három példányt építettek belőle, legutóbb pedig 1962-ben körözött természetes környezetében ilyen autó. Mára csupán egyetlen darab maradt meg a háromból, amelyet évekig Ivan Mičik korábbi szlovák autóversenyző birtokolt. 2007-ben aztán megvette a gyári múzeum, és elkezdte újjáépíteni.
Ez a konkrét példány a legutolsó darabja volt a hármas szériának, először 1950. szeptember 24-én versenyeztek vele. Kezdetben 1,1 literes szívómotort alkalmaztak a csehszlovák mérnökök, az üzemanyag-ellátásról két karburátor gondoskodott. Később 1221 köbcentire növelték a hengerűrtartalmat, végül pedig az 1,5-ös, kétkompresszoros változatig is eljutottak. Időközben a kezdeti 90 lóerős teljesítmény 180-ra duplázódott. Václav Bobek sebességrekordot is felállított vele, 1953-ban elérte a 197,8 km/h-t. Ezzel a 966-os lett kora leggyorsabb autója Csehszlovákiában.
A Škoda gyári múzeumának szakemberei a 2007-es vásárlást követően teljes körű felújításba kezdtek, mostanra pedig be is fejezték a munkát. Ezzel egy olyan autót mentettek meg, amely bármelyik autógyűjteménynek értékes darabja lehetne. Persze ők inkább megtartják maguknak.