Bezárt az Opel gyár Bochumban
Az egykori mintaüzem, ahol a csúcsponton 22 ezren dolgoztak, és amelyet eredetileg az Opel Kadett első generációja számára építettek, ma végleg bezárja a kapuit. És ez nem csak annak a 3000 embernek fáj majd, akik most kerülnek utcára, de az egész régió számára ijesztő előjel. A német ipar szimbólumának számító Ruhr-vidéken egyre kevesebb a munka és egyre több a munkanélküli.
Az Opel 1962-ben jelentős állami támogatással építette a gyárat, hisz ekkortájt kezdett teljesen megszűnni a szénkitermelés, sorra zárták be a bányákat, és magasra szökött a munkanélküliség. Akkor ez tűnt a logikus lépésnek: az iparvidéket azzal lehetett megmenteni, hogy új iparágat vezettek be a régi helyére. Ám ma már az autógyártók sem tudják vagy akarják kitermelni a német munkaerő magas költségét – így lehet, hogy míg Bochumban gyárat zár be az Opel, Magyarországon még bővítették is a motorgyártást, hisz itt jóval kedvezőbb a munkaerő költsége, gyengébbek a szakszervezetek és alacsonyabbak az adók.
Az utolsó Bochumban készült Opel egy Zafira volt, ezt azonban nem adják el: a gyáriak később jelentik be, hogy pontosan milyen módon, de humanitárius célra használják majd.