2015.01.15. 16:38

A Renaultnál létezik egy részleg, az LCI, amely nem az aktuális modellválaszték fejlesztésével foglalkozik, hanem új jármű-koncepciók kidolgozása a feladatuk. A hírek szerint ez a negyven fős csapat dolgozta ki a Value Up nevű koncepciót, amelyet a Renault 5-ös szellemi utódjának szántak. Úgy tudjuk, a Renault egykori slágertermékéhez hasonlóan egyszerű, könnyű és jól használható autót igyekeztek kidolgozni, amely ismét a csúcs közelébe juttathatja a márkát a B szegmensben.

Az autó állítólag 3,8 méter körüli hosszúságú, ötajtós, és a tömege mindössze 830 kilogramm lenne üresen. Így elegendő lehet a hajtásához egy ezres háromhengeres szívómotor, és a szén-dioxid-kibocsátása sem haladná meg a 100 g/km-t, az egyszerű műszaki tartalom ellenére. A típus karakterét a természetes beltéri anyagok, és a teljes szélességű üléspadok határozzák meg, akár a Citroën C4 Cactus esetében, amelyre koncepciójában állítólag erősen hasonlít a Renault gépe, ha a méretbeli eltéréseket nem nézzük.

Egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy egy tanulmányt elkészít a Renault, amelyet talán már márciusban kiállítanak a Genfi Autószalonon, de úgy hallani, a szériaváltozatra egyelőre nem bólintottak rá a Renault vezetői. Nyilván attól is függ, hogy lesz-e az ötletből valami, hogy a közönség hogyan reagál majd a típusra, bár a típus esélyeit erősen rontja, hogy a Renault-Nissan készíti talán a legtöbbféle, egymással házon belül versengő autót a B szegmensben: a Clio mellett ott a Nissan Micra és a Dacia Sandero, amelyek mellett egy újabb, hasonló méretű típus akár feleslegesnek is tűnhet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.