2015.01.26. 13:51

A Renault crossover-fronton csak az utóbbi években igyekezett erősíteni a pozícióin. A Captur mellett ugyan a kínálat része a nagyméretű Koleos, de a koreai gyártású hobbiterepjáróval nem sikerült a kategória nagyágyújává nőni. Így most egy más karakterű modellel váltják a kevéssé népszerű modellt, amelyet Kadjarnak kereszteltek.

Az autót magát egyelőre nem mutatták meg – így csak a kémfotók, és egy ezek alapján készített rekonstrukció alapján képzelhetjük el, hogy milyen lesz a végleges jármű – de néhány részlet már most is tudható. Így az biztos, hogy a Renault-Nissan CFM padlólemezére épül, akárcsak a Qashqai második generációja, és a motorválaszték is hasonló lesz: 1,2 literes turbós benzinmotorral és 1,5 illetve 1,6 literes turbódízelekkel készül az új típus, akárcsak japán testvérmodellje. A közös műszaki tartalom ellenére úgy hallani, a formaterv és a méretek nem egyeznek: a Kadjar rövidebb és alacsonyabb lesz, mint a Qashqai, és a formaterv is a franciák sajátja, amely stílusában várhatóan a Capur-éhoz áll majd közel.

Bár magáról az autóról egyelőre nem osztottak meg túl sok információt, a Renault sajtóosztályán szükségesnek érezték, hogy a különös hangzású névhez valamiféle magyarázatot fűzzenek. Eszerint a Kadjar szó a Renault saját fejlesztése. Az eleje, a Kad a quad hangzására emlékeztet, és az összkerék-hajtásra utal, míg a Jar a francia jaillir – kitör, feltőr – szóból jön. Egy új autónak eredeti hangzású nevet találni – amely ráadásul semmilyen nyelven nem jelent visszataszító, vagy más módon kellemetlen dolgot – persze nem egyszerű, egész ügynökségek foglalkoznak vele akár hónapokig, és ezt az erőfeszítést érezni itt is. Szerencse, hogy egy autó sorsát nem a neve határozza meg, inkább fordítva: ha a Kadjar jó kocsinak bizonyul, a most még üresen kongó betűsor is kellemes felhangokat nyerhet.

Ennél persze sokkal többet is megtudhatunk majd az új Renault modellről február 2-án – ekkor tartják a típus netes világpremierjét – élőben pedig a márciusi Genfi Autószalonon lehet majd találkozni a típussal.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.