Még sokat kell aludnunk, hogy elfelejtsük a kínos önreklámot, amelyet Karl-Thomas Neumann igazgató és Joachim Winkelhock adott elő az álcázott OPC Corsában, de most legalább leplezetlenül csodálhatjuk meg az új sportmodellt, amely valószínűleg még jobb lesz, mint elődje, az egyetlen Corsa volt az előző generációból, amelyre vágytunk is.
Talán nem túlzás azt állítani, hogy az enyhe modellfrissítés, amelyet az Opel modellváltásként kommunikál, nem használt sokat a Corsának, sőt, néhol kifejezetten furcsa megoldásokat találunk, mint a hátsó oldalablakok matricás meghosszabbítása az alsó-hátsó csücsökben. Az viszont kétségtelen, hogy ebben a mély metálkék színben, a kiegészítő alsó légbeömlőkkel egész pofásnak hat a megújított Corsa. Még a két fényszóró közti kis légbeömlő is inkább érdekes, mint kellemetlen jelenség, és nyilván kell, hogy a kis 1,6 literes turbómotorból még nagyobb teljesítmény tudjanak kihozni. Azt egyelőre csak pletykákból tudjuk, hogy a csúcsteljesítmény 210 lóerő körül lehet, de ez már bőven elegendő egy jó örömautózáshoz. Az OPC ráadásul belül is nagyon komolyan néz ki a profi külsejű, bőrbevonatú versenyülésekkel.
Ami a Corsa OPC-ben mindig vonzó volt, az a kis méret mellett a klasszikus megközelítés: hagyományos kéziváltót kap a vásárló, sok lóerővel, de nem olyan sokkal, hogy az első kerekeken jelentkező teljesítmény elrontsa az élményt. Remélhetőleg így lesz ez az új változattal is, bár az nem biztos, hogy a korábbi Nürburgring Edition-höz hasonlóan itt is az alapfelszerelés része lesz az önzáró differenciálmű, ami így 200 lóerő felett elég lényeges élményjavító hatást fejt ki.
A griffes jelvény senkit ne tévesszen meg: a képeken ugyan a brit Vauxhall változat látható, de az Opel is pontosan ilyen lesz, azzal a különbséggel, hogy a kormánykerék abban a jó oldalra kerül. Az internetes bemutaótra nyilván néhány napon belül sor kerül, akkor kiderül, mit is tud a legerősebb Corsa a továbbfejlesztés után.