Új ezres turbómotor a Kiánál
Az európai autógyáraknál már rég megtörtént a kicsi, turbós benzinmotorok hatalomátvétele, de a távol-keleti gyártók lassabban váltanak az új irányzatra: a Hyundai-Kia most mutatja be első, igazán nagy sorozatú gyártásra szánt turbós benzinesét, egy ezres háromhengerest.
Az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses négyhengeres helyére érkezik az új motor, amely a méretéhez képest kifejezetten erőteljes: a csúcsteljesítménye 120 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 172 Nm, így gyengébb, de nyomatékosabb közvetlen elődjénél. Valószínű, hogy lassanként erre cserélik majd a korábbi szívómotorokat: a turbómotor áthangolásával az 1,2 és 1,4 literes négyhengereseket is leválthatják vele.
Az ezres turbómotor bemutatását összekötötték a Kiánál a GT Line felszerletség bemutatásával, amely sportosabb hangulatú autókat jelent, de a valódi sportmodellek drága megoldásai nélkül. Ez némi optikai tuningot, nagy alufelniket, bőrkormányt és egyéb, sportosnak tartott külsőségeket jelent, jelentős műszaki változtatások nélkül. Az ezres turbómotoron kívül az 1,6 literes dízel megnövelt teljesítményű változatát is egybekötötték a GT Line premierjével – ebből a korábbi 128 helyett 133 lóerőt, és 265 helyett 285 Nm-t hoztak ki a blokkból. Az erősebb dízelhez kínálják a cég új, hétfokozatú, dupla kuplungos automatáját is, amely az ígéretek szerint jelentős előrelépést hoz hatékonyságban és kapcsolási sebességben.
Az új motort és a GT Line sorozatot a Genfi Autószalonon mutatja be a Kia, de mindez csak fokozatosan jelenik meg a kínálatban – a Cee'd GT Line felszereltségben például csak a negyedik negyedévben jut el a kereskedésekig.