- Magazin
- Hírek
- Genfi Autószalon 2015
- kahn
- mansory
- defender
- lamborghini
- genfi autószalon 2015
- genf2015
Ettől becsicskulnak a jobbágyok
Van úgy néha, hogy egyszerűen már túl sok az ember pénze. Olyan sok, hogy már a carrarai márvány kandallóban sem tudja elégetni, hogy már megenni sem tudja, egyszerűen már minden megvan a gyereknek, az asszonynak, a szeretőnek. Ez a rohadt pénz pedig csak ömlik, ömlik, mint csapból a víz és szinte megfojtja. Ilyenkor csak egy lehetőség marad: teljesen értelmetlen és látványosan felesleges vagy vacak dologra kell elkölteni, ez az igazi királyság és ez a két cég mindezt segít megvalósítani.

Afzal Kahn úgy érzi, hogy ő nem akárki. Sajtóanyagában szerényen jegyzi meg, hogy az olyan autóépítők, mint Zagato, Bertone vagy Pininfarina jól ismertek a világban, de Angliának is szüksége lenne egyre, ezért vágott bele az ingatlanozás mellett ebbe a bizniszbe is. Ezzel – tényleg minden alázattal felvértezve – egyenesen a fent említett három olasz mellé emelte magát. Ami azért több, mint egészséges önbizalomra vall, úgyhogy nézzük, mit is kínál nekünk a jó ízlésű mester.

Elsősorban mattfekete színt és xenont. Afzal tudja jól, hogy a trendeket nem szabad komolyan venni. Aki igazán ad magára, az kitart az elképzelései mellett és idővel a világ is rádöbben majd arra, hogy tévedett. Ezért Kahn kitartóan, évek óta gyártja a mattfekete Land- és Range Rovereket, oda se neki, hogy már 4-5 éve is ciki volt, nem beszélve 2015-ről. Ő tud valamit és kész.
Olyannyira, hogy nem átállja egyenesen coachbilderként, azaz kocsiépítőként említeni magát, teljesen tévútra terelve azokat az ifjú vásárlóit, akik nincsenek tisztában azzal, mit jelent az autóiparban a kocsiépítés. Nos, nekik javaslok egy gyors guglizást, keressenek rá a Figoni et Falaschi, Chapron, Saoutchik vagy a Van den Plas, Karmann, Hebmüller nevekre. De nagyon messzire sem kellett menni a Kahn-standtól, hiszen alig pár méterre ott volt a Carozzeria Touring Superleggera kiállítása, igaz, ők csak 1926 óta foglalkoznak átépítéssel és olaszok.

Szóval nehogy valaki lépre menjen és elhiggye, hogy Afzal Kahn egy karosszériaépítő, mert nem az, attól függetlenül, hogy mit állít magáról. Kahn karosszériaépítése egyelőre kimerül abban, hogy kettévág egy Defendert, majd beletold negyven felesleges centimétert (azt is csak az orrába és persze a létravázba), majd egy közepesen ügyes kárpitossal bebőrözteti az így kapott ordenárén aránytalan valamit, belelapátol egy GM-féle LS3-as motort (ami aztán végképp nem egyedi dolog) és elnevezi mindezt Huntsman-nek, azaz vadásznak. Mondjuk a neve nem rossz: így kell összevadászni a marhákat, akiknek aztán el lehet adni.

Az mondjuk számunkra is érthetetlen, hogy miért kellett megnyújtani szegény Defender orrát. Egyrészt Nagy-Britanniában tucatnyi cég épít ilyen kompakt és rövid amerikai V8-as motorokat (a váltóval együtt elfér hosszában egy raklapon) ebbe az autóba, mindenre létezik kipróbált és bevált eljárás, semmi nem indokolja a plusz negyven centis toldást, ha csak az nem, hogy ennyi kell ahhoz, hogy valaki coachbildernek nevezhesse magát. A motortér képein is jól látszik, hogy az ég egy adta világon semmit nem találunk azon a negyven centin, csak az ürességet. Fogjuk fel légzsákként.

A beltér sajnos nélkülözi a külcsín homogenitását, egyfajta kettősséget kölcsönözve ezzel a Huntsman-nek. Bordó bőr, bordó szövet, krómozott kormányküllők ötvöződnek a Defender fröccsöntött kezelőszerveivel és puritán maradiságával, mindazzal, ami még maradt belőle a Kahn-kúra után. Az összhatás borzalmas és nagyon távol áll a Defender valódi énjétől.
Kahn azonban halad a korral. Érzi ő, mire van szükség és látta tavaly az AMG G 6x6-os sikerét, így ő is elkészítette a maga 6x6-os hajtásképletű Defijét, melynek a Repülő Vadász (Flying Huntsman) nevet adta. Persze Kahn optimalizált, nem épített be okvetlenül semmi olyat, ami macerássá tette volna az egész konstrukciót, vagy nagyon megdrágította volna, nem. Úgyhogy a hasmagasság maradt a régi, kapott egy plusz hajtott tengelyt egy kardáncsuklóval és kész.

Ne várjanak portálhidat vagy terepen oldható keresztstabilizátort, netán külső gáztartályos gátlókat vagy durva emelést. Nem, nem, Afzal tudja, hogy városban ez is elég, az ő vevői sokkal inkább örülnek annak, hogy a B4-B7+ biztonsági norma közötti tetszőleges páncélozást is megkaphatják, ha kell. Ez egy 6x6-os terepjárónál sokkal fontosabb dolog, mint a hasmagasság, átlépő-képesség vagy mondjuk egy csörlő. A minőség pedig olyan, amilyen, nem kell közelről nézegetni és nem kell mondjuk a Brabus standról érkezni, akkor nem bánt senkit. Még úgy sem, hogy a rövid Huntsman alapára 125 ezer angol font. 53 millió forintért pedig senki nem ad bőrös ólajtót krómozott riglivel.
Nem így gondolják azonban a Mansorynál! Ott a bántás alapvető szempont és követelmény. Minden, amit ki lehet szerelni és ki lehet cserélni, az legyen karbon. Ha nem megy, akkor karbonfólia. Kellenek a nagy szárnyak, a drámai sárvédők és ha G Mercedest tuningolnak, akkor mindenképpen a sivatagi tematika legyen előtérben. Kell egy lámpasor a tetőre, rejtőszínben, de fixen, lapát nem kell, de legyen terepmintás kárpit a váltókaron is!
És ez még az a termék, amelyet akár el is lehet fogadni.
Na de ne legyenek restek és nézzék meg alaposan a GT Race-nevű csodát, ami egy néhai Bentley Continental GT (nem Speed vagy GT3, csak sima GT) alapokra épül. A Mansory - melyről szinte el sem hiszi az ember, hogy egy bajor cég – így képzeli a GT-versenyzést az utcán. Fekete toldatok elöl, irtózatos diffúzor hátul (hogy egyáltalán bármilyen funkciója van-e, az kérdéses), két szögletes kipufogóvég a gömbölyű autón és olyan sötétzöld-fehér átmenet, amelyet bármelyik hétvégi fényező megirigyelhetne. De legalább 1001 lóerős, hála a turbós V8-nak!

A kínai piacra gyártott, szerényen csak egy Limited Edition-felirattal exkluzívvá tett Cayenne már csak hab a tortán, vigyék gyorsan, el ne kapokodják!
Oh, és a szegény Huracánból lett Torofeo? Értik, humor: toro-bika, trofeo-trófea, egybegyúrva Torofeo, bravó, egyszerűen egészen grandiózus termék lett. Két turbóval, állítólag 1250 lóerővel. Olyannyira, hogy a motortérben lévő keresztmerevítőre elég is csak egy szerény plakett: Limited Edition, Powered by Mansory.
Na, hát ez kell a világnak és annak, aki meg szeretné mutatni a jobbágyoknak, ki a gazda a háznál.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
