2015.03.08. 08:09

Van úgy néha, hogy egyszerűen már túl sok az ember pénze. Olyan sok, hogy már a carrarai márvány kandallóban sem tudja elégetni, hogy már megenni sem tudja, egyszerűen már minden megvan a gyereknek, az asszonynak, a szeretőnek. Ez a rohadt pénz pedig csak ömlik, ömlik, mint csapból a víz és szinte megfojtja. Ilyenkor csak egy lehetőség marad: teljesen értelmetlen és látványosan felesleges vagy vacak dologra kell elkölteni, ez az igazi királyság és ez a két cég mindezt segít megvalósítani.

Afzal Kahn úgy érzi, hogy ő nem akárki. Sajtóanyagában szerényen jegyzi meg, hogy az olyan autóépítők, mint Zagato, Bertone vagy Pininfarina jól ismertek a világban, de Angliának is szüksége lenne egyre, ezért vágott bele az ingatlanozás mellett ebbe a bizniszbe is. Ezzel – tényleg minden alázattal felvértezve – egyenesen a fent említett három olasz mellé emelte magát. Ami azért több, mint egészséges önbizalomra vall, úgyhogy nézzük, mit is kínál nekünk a jó ízlésű mester.

Elsősorban mattfekete színt és xenont. Afzal tudja jól, hogy a trendeket nem szabad komolyan venni. Aki igazán ad magára, az kitart az elképzelései mellett és idővel a világ is rádöbben majd arra, hogy tévedett. Ezért Kahn kitartóan, évek óta gyártja a mattfekete Land- és Range Rovereket, oda se neki, hogy már 4-5 éve is ciki volt, nem beszélve 2015-ről. Ő tud valamit és kész.

Olyannyira, hogy nem átállja egyenesen coachbilderként, azaz kocsiépítőként említeni magát, teljesen tévútra terelve azokat az ifjú vásárlóit, akik nincsenek tisztában azzal, mit jelent az autóiparban a kocsiépítés. Nos, nekik javaslok egy gyors guglizást, keressenek rá a Figoni et Falaschi, Chapron, Saoutchik vagy a Van den Plas, Karmann, Hebmüller nevekre. De nagyon messzire sem kellett menni a Kahn-standtól, hiszen alig pár méterre ott volt a Carozzeria Touring Superleggera kiállítása, igaz, ők csak 1926 óta foglalkoznak átépítéssel és olaszok.

Szóval nehogy valaki lépre menjen és elhiggye, hogy Afzal Kahn egy karosszériaépítő, mert nem az, attól függetlenül, hogy mit állít magáról. Kahn karosszériaépítése egyelőre kimerül abban, hogy kettévág egy Defendert, majd beletold negyven felesleges centimétert (azt is csak az orrába és persze a létravázba), majd egy közepesen ügyes kárpitossal bebőrözteti az így kapott ordenárén aránytalan valamit, belelapátol egy GM-féle LS3-as motort (ami aztán végképp nem egyedi dolog) és elnevezi mindezt Huntsman-nek, azaz vadásznak. Mondjuk a neve nem rossz: így kell összevadászni a marhákat, akiknek aztán el lehet adni.

Az mondjuk számunkra is érthetetlen, hogy miért kellett megnyújtani szegény Defender orrát. Egyrészt Nagy-Britanniában tucatnyi cég épít ilyen kompakt és rövid amerikai V8-as motorokat (a váltóval együtt elfér hosszában egy raklapon) ebbe az autóba, mindenre létezik kipróbált és bevált eljárás, semmi nem indokolja a plusz negyven centis toldást, ha csak az nem, hogy ennyi kell ahhoz, hogy valaki coachbildernek nevezhesse magát. A motortér képein is jól látszik, hogy az ég egy adta világon semmit nem találunk azon a negyven centin, csak az ürességet. Fogjuk fel légzsákként.

A beltér sajnos nélkülözi a külcsín homogenitását, egyfajta kettősséget kölcsönözve ezzel a Huntsman-nek. Bordó bőr, bordó szövet, krómozott kormányküllők ötvöződnek a Defender fröccsöntött kezelőszerveivel és puritán maradiságával, mindazzal, ami még maradt belőle a Kahn-kúra után. Az összhatás borzalmas és nagyon távol áll a Defender valódi énjétől.

Kahn azonban halad a korral. Érzi ő, mire van szükség és látta tavaly az AMG G 6x6-os sikerét, így ő is elkészítette a maga 6x6-os hajtásképletű Defijét, melynek a Repülő Vadász (Flying Huntsman) nevet adta. Persze Kahn optimalizált, nem épített be okvetlenül semmi olyat, ami macerássá tette volna az egész konstrukciót, vagy nagyon megdrágította volna, nem. Úgyhogy a hasmagasság maradt a régi, kapott egy plusz hajtott tengelyt egy kardáncsuklóval és kész.

Ne várjanak portálhidat vagy terepen oldható keresztstabilizátort, netán külső gáztartályos gátlókat vagy durva emelést. Nem, nem, Afzal tudja, hogy városban ez is elég, az ő vevői sokkal inkább örülnek annak, hogy a B4-B7+ biztonsági norma közötti tetszőleges páncélozást is megkaphatják, ha kell. Ez egy 6x6-os terepjárónál sokkal fontosabb dolog, mint a hasmagasság, átlépő-képesség vagy mondjuk egy csörlő. A minőség pedig olyan, amilyen, nem kell közelről nézegetni és nem kell mondjuk a Brabus standról érkezni, akkor nem bánt senkit. Még úgy sem, hogy a rövid Huntsman alapára 125 ezer angol font. 53 millió forintért pedig senki nem ad bőrös ólajtót krómozott riglivel.

 

Nem így gondolják azonban a Mansorynál! Ott a bántás alapvető szempont és követelmény. Minden, amit ki lehet szerelni és ki lehet cserélni, az legyen karbon. Ha nem megy, akkor karbonfólia. Kellenek a nagy szárnyak, a drámai sárvédők és ha G Mercedest tuningolnak, akkor mindenképpen a sivatagi tematika legyen előtérben. Kell egy lámpasor a tetőre, rejtőszínben, de fixen, lapát nem kell, de legyen terepmintás kárpit a váltókaron is!

És ez még az a termék, amelyet akár el is lehet fogadni.

Na de ne legyenek restek és nézzék meg alaposan a GT Race-nevű csodát, ami egy néhai Bentley Continental GT (nem Speed vagy GT3, csak sima GT) alapokra épül. A Mansory - melyről szinte el sem hiszi az ember, hogy egy bajor cég – így képzeli a GT-versenyzést az utcán. Fekete toldatok elöl, irtózatos diffúzor hátul (hogy egyáltalán bármilyen funkciója van-e, az kérdéses), két szögletes kipufogóvég a gömbölyű autón és olyan sötétzöld-fehér átmenet, amelyet bármelyik hétvégi fényező megirigyelhetne. De legalább 1001 lóerős, hála a turbós V8-nak!

A kínai piacra gyártott, szerényen csak egy Limited Edition-felirattal exkluzívvá tett Cayenne már csak hab a tortán, vigyék gyorsan, el ne kapokodják!

Oh, és a szegény Huracánból lett Torofeo? Értik, humor: toro-bika, trofeo-trófea, egybegyúrva Torofeo, bravó, egyszerűen egészen grandiózus termék lett. Két turbóval, állítólag 1250 lóerővel. Olyannyira, hogy a motortérben lévő keresztmerevítőre elég is csak egy szerény plakett: Limited Edition, Powered by Mansory.

Na, hát ez kell a világnak és annak, aki meg szeretné mutatni a jobbágyoknak, ki a gazda a háznál.

 

Az oldalról ajánljuk

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
  • Hírek

F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál

Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.

7 órája
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
A Ford megkezdte az alkudozást
  • Hírek

A Ford megkezdte az alkudozást

A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket

április 10., 18:24
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
  • Hírek

A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban

Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.

április 10., 08:00
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
  • Hírek

Új átkelőhely nyílt a magyar határon

A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.

április 10., 06:06
Ezeket vennénk 1 millióért
  • Égéstér

Ezeket vennénk 1 millióért

A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.

április 10., 17:42
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
  • Hírek

Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét

Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.

április 10., 06:05
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései

Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.

április 10., 16:38
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
  • Hírek

Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá

Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.

április 10., 11:19
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
  • Hírek

Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son

Az esetről videó is készült.

április 10., 10:11
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
  • Hírek

Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban

Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.

április 10., 14:46
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
  • Hírek

Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén

Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.

április 10., 09:10
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
  • Hírek

Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben

A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.

április 10., 15:46
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
  • Hírek

Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?

Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.

április 10., 12:09
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
  • Hírek

Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz

Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.

április 10., 13:10
XX. Oldtimer Show!
  • Infó

XX. Oldtimer Show!

április 11., 00:02
BYD Thang L és Han L
  • Hírek

BYD Thang L és Han L

április 10., 18:16
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
Mazda EZ-60
  • Hírek

Mazda EZ-60

április 10., 10:21
Új álcázott Hyundai
  • Hírek

Új álcázott Hyundai

április 10., 14:43