Ahogy már megszoktuk, a Seat Alhambra a mindenkori VW Sharan kevésbé érdekes változata. És a felújítás során még azt a kevés egyéniséget is sikerült kiölni belőle, ami eddig jellemezte. Cserébe korszerűbb lett a motorválaszték.
A félidőben átalakított Alhambrára nézve az az ember érzése, érthető, hogy a VW csoporton belül miért a Seat márka szerepel a leggyengébben. Ez az autó most már tényleg a közmondásos átlag-egyterű megtestesítője: ha nem lenne rajta jelvény, nem tudnánk megmondani, hogy a világnak melyik szegletében készült. Lehetne japán, koreai, kínai, vagy amerikai – valami, ami teljességgel nélkülözi az egyéniséget. Mondjuk eddig sem volt valami karakteres, de ebből a fantáziátlan unalomból legalább a fényszórók íves LED-sorai kilógtak. Most már nem – ezek is szögletesek. Szóval aki felismerhetetlen átlagautóra vágyik, amely megjegyezhetetlen, már csak azért is, mert aki esetleg ránézne, nyomban álomba szenderül – szóval ő megtalálta, amit keresett.
Jó hír, hogy a Sharannal párhuzamosan az Alhambra is megkapta a korszerűsített motorválasztékot. Háromféle 2 literes dízelmotorral kínálják, 115, 150 vagy 180 lóerővel, illetve kétféle turbós benzinessel. Ezek közül a gyengébb az 1,4 literes, 150 lóerős TSI turbómotor, az erősebb pedig 2 literes és 220 lovas. Természetesen minden motor Euro 6-os, és kérhető hozzájuk dupla kuplungos automata, kivéve a leggyengébb dízelmotort, amely csak kézi váltóval érkezik.
Bár nyilván sok példányt megvesznek majd a spanyol taxisok, az átdolgozott Alhamra mégsem az a modell, amely kihúzná a Seatot a bajból, sőt: ahhoz járul hozzá leginkább, hogy a spanyol márka fantáziátlan, névtelen, minden vonzerőt nélkülöző dologként ragadjon meg a fejekben. Lassan nem ártana felismerni, hogy ennél sokkal többre lenne szükség, ha nem a márka elsorvasztása a cél.