LS5: a vezérek terepjárója
Hajlamosak vagyunk lebecsülni a kínai autóipart, pedig ha kell, tudnak igényes járművet készíteni, és megalomániában sem adják alább a németeknél és az amerikaiaknál. Erre bizonyíték a Hongqi – azaz a Vörös Zászló – márka legújabb autója, az LS5. Nagyobb, igényesebb és fenyegetőbb, mint nagyjából bármi más az utakon a harckocsikon innen.
A fotókon talán nem is jön át, hogy a kissé ormótlan fekete luxusterepjáró mekkora egy hodály. 5,2 méter hosszú, 2,1 méter széles és 1,89 méter magas, a tengelytávja pedig 3,06 méter, azaz minden irányban nagyobb az Audi Q7. Fazonra emlékeztet a Range Roverre, bár az arányai egy kicsit ügyetlenebbek, viszont ahogy kiállították, feketében, a vaskos krómszínű rácsozattal az orrán, a FAW terepjárója kellőképpen fenyegető jelenség. Az üresen is 2850 kilogrammos batárt turbós benzines V8-as mozgatja, amelyről ugyan legfeljebb találgathatjuk, hogy honnan származik, viszont 381 lóerős és 530 Nm csúcsnyomaték leadására képes, így a hatalmas terepjárót 8,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra, és 220 km/h-s végsebesség elérésére teszi képessé.
A hétszemélyes belső tér is meglehetősen igényesnek tűnik a képek alapján: világos bőr kárpitozást kapott, nagyrészt LCD-alapú műszerfalat, és érdekes, borostyánra emlékeztető áttetsző műanyag díszburkolatokat. Érdekes részlet a kormány alsó karimája mögött elhelyezett, az 1950-es éveket idéző kürt-ív, amely egyértelmű visszautalás Kína első saát gyártású személyautójára, a Hongqi CA770-esre, amelyet 1958-ban kezdtek el készíteni, még Mao Ce-tung és belső köre számára.
Úgy tudjuk, a típust 2016 elejétől tervezik gyártani, bár nem tudni, hogy milyen mennyiségben, milyen áron és kik számára lesz elérhető az óriási luxusmodell – nem lehetetlen, hogy a párt prominensei kerülnek majd a várólista elejére.