Jön az öthengeres Lamborghini?
Azonnal felmerül a kérdés, hogy miért venne bárki is kismotoros Audi vagy Lamborghini sportkocsit – a válasz pedig meglehetősen prózai: adóelkerülésből.
Az utóbbi években a luxusautó- és sportkocsigyártóknál is egyre gyakrabban bukkannak fel négyliteres, vagy még kisebb, de nagyon erős hat- és nyolchengeres turbós modellek, és ez nem véletlen. Kínában ugyanis 4 literes hengerűrtartalom felett vetnek ki horribilis adót az autótulajdonosokra, ennek megfelelően ezen a hatalmas, és még messze nem telített piacon versenyelőny, ha valaki ilyesmit tud kínálni. Az Audi R8 és a Lamborghini Huracan, amelyek a látszat és a céges kommunikáció ellenére műszaki értelemben ikertestvérek, azonban csak 5,2 literes tízhengeres motorral kaphatók.
Talán csak spekuláció, de egy brit szaklap szerint az Audinál erre válaszul dolgoznak a két sportkocsi öthengeres változatán, amelybe az Audi TT Clubsport Turbo tanulmány 600 lóerős öthengeres turbómotorját építenék. Ezzel gyakorlatilag teljes egészében kiválthatnák a jelenleg használt tízhengerest, nagyrészt az elektromos feltöltőnek köszönhetően, amely minimálisra csökkenti a turbós feltöltőrendszer késedelmét, népszerűbb nevén a turbólyukat. Ez persze nem az egyetlen lehetséges megoldás, hisz az Audi és a Bentley is használ egy 4 literes V8-as turbómotort, amely szintén gond nélkül tud hatszáz lóerő feletti teljesítményt, akár elektromos hókuszpókusz nélkül, a nagyobb hengerszám pedig nagyobb presztízst jelenthet.
Korábban az Audinál azt mondták, az alacsony kereslet miatt álltak le az olcsóbb, V8-as Audi R8 gyártásával, de az a nyolchengeres 4,2 literes volt, azaz épp a legmagasabb kínai adókategóriába esett.