Megújítják a Jaguar XJ-t
Hat évesen lassan a Jaguaré a piac egyik legrégebbi luxusmodellje, épp ezért igyekeztek annyit frissíten rajta, ami ahhoz kellett, hogy állja a sarat a Mercedes S osztály és az épp csak bemutatott 7-es BMW ellenében is.
Az efféle frissítéseknek elengedhetetlen kelléke, hogy igazítanak az autó formáján, bár az az érzésünk, erre ezúttal nem lett volna szükség. Amiről mégis felismerhető a 2016-os év újdonsága, az az első lökhárító, amely egy határozott éllel folytatja a motorháztető peremének vonalát, és a most már teljes egészében LED-es fényszórók, ám ennyi nem elég, hogy alapjaiban változtasson az autó karakterén. Ám ez csak a felszín, ami a majdani vásárlóknak lényeges lehet, az belül található.
Egyrészt az XJ erősebb csúcs-dízelmotort kap. A 3 literes V6-os eddig sem volt vértelen, de a teljesítményét most tovább fokozták: 275 helyett már 300 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 600-ról 700 Nm-re emelkedett. Ez arra elegendő, hogy a hatalmas limuzint 5,9 másodperc alatt gyorsítsa 100 km/h-ra, ami egyáltalán nem rossz eredmény, különösen úgy, hogy az autó fogyasztása és szén-dioxid kibocsátása semmit sem változott. Ezen felül modernizálták az XJ fedélzeti szórakoztató rendszerét is: 12,3 hüvelykes képernyőt, négymagos Intel processzort és 60 GB-os, mozgó alkatrész nélküli háttértárat kapott maga alá az új rendszer, amely iOS és Android alapú okostelefonokkal is együttműködik, állítólag teljes, ajtótól ajtóig vezető navigációt biztosítva.
További újdonság az új csúcsváltozat: az Autobiography kivitel csak a hosszabbik tengelytávú karosszériával lesz kapható, még több krómot kínál a karosszérián, alapáron jár hozzá a legdrágább bőr kárpitozás, a két különálló fotel hátra és a 20 hüvelykes alufleni-garnitúra.
Hogy ennyi elég lesz-e az eladások fenntartásához, az persze még kérdés, de három-négy évig még biztosan piacon marad az aktuális XJ, hisz a felváltása előtt a két évvel idősebb XF-nek kellene elkészülnie, és a Jaguar még egy szabadidő-autó bemutatására is ígéretet tett, így biztos nem a csúcs-szedán leváltása a legfontosabb a cég számára.