A Peugeot régóta ígérte, hogy készít egy komoly sportváltozatot a 308-asból, és most be is mutatta, méghozzá kétféle kiépítésben. Dinamikában nincs sok különbség, de vezethetőségben valószínűleg nagy előrelépés a drágább, 270-es jelzésű kivitel.
A két változat nem sokban tér el egymástól: ugyanaz a BMW-PSA együttműködésből örökölt 1,6 literes turbós négyhengeres dolgozik mindkettőben, hatsebességes manuális váltóval, és mindkettő végsebessége 250 km/h. A teljesítménykülönbség sem jelentős: a GTi 250 motorja 250 lóerős, és ahogy sejthető, a GTi 270-é épp húsz lóerővel több. Ennek megfelelően az előbbinek 6,2 másodperc kell a 100 km/h eléréségez, az utóbbinak pedig kereken 6. Az egyetlen komolyabb eltérés – de aki próbált erős elsőkerék-hajtású autót, az tudja, milyen lényeges – hogy a 270-esbe korlátozottan önzáró differenciálművet is beépítenek. Nem fékezgetős sperr-imitáció, mint sok mai hot-hatchben, hanem egy tisztességes, Torsen rendszerű típus, amely jóval kiszámíthatóbbá teszi az autó viselkedését kanyarban és gázadásnál.
A Peugeot természetesen a futóművet is átdolgozta, a GTi-k hasmagassága 1,1 centivel kevesebb, mint a polgári 308-asoké, és a nyomtávjuk is szélesebb, elöl 1,57, hátul 1,554 méter. A 250-esre 18, a 270-esre 19 hüvelykes felni kerül, a fékrendszer viszont mindkettőn ugyanolyan, elöl 380 mm-es tárcsákkal, és Peugeot Sport feliratos négydugattyús féknyergekkel. A csúcsmodellt kétszínű fényezéssel is kínálják majd, a korábban tanulmányokon mutogatott vörös orrú, fekete farú, középen ferdén elvágott mintázat szerint.
Úgy tűnik, a Peugeot ezúttal komolyan be szeretne szállni a fronthajtású hot hatch versenybe, amelyben régóta nem igazán rúgott labdába az olyan modellek mellett, mint a Golf GTi vagy a Mégane RS. A 308 sportváltozatának ütőkártyája ebben a versenyben nem is a motorteljesítmény, sokkal inkább a kis tömeg: csupán 1204 kilogrammot nyom üresen, míg a 265 lóerős Mégane RenaultSport 1380-at, a Golf GTi 1275-öt, az Astra OPC 1475-öt, a Kia Ceed pedig GT 1300-at. Ez pedig nem csak a gyorsulásnak tesz jót, de érezhető kanyarban és fékezésnél, sőt, a gumik, a futóműelemek és a fékbetétek is lassabban kopnak el egy könnyebb autóban.
Az élő bemutatót a Goodwood Festival of Speeden tartják a jövő héten, a forgalmazás pedig valamikor az ősz elején indul. A hazai forgalmazó még nem tudott árat mondani, de Nagy-Britanniában már van ára: 26 555 fontba, azaz átszámítva 11,56 millió forintba kerül majd a 250-es és 28 155 font (12,26 millió forint) lesz a 270-es ára.