Ausztriából érkezhet a brit legenda
Alapvetően örömteli hír a Jaguar és a Land Rover számára, hogy az üzemeik kapacitása a határához közelít, de egyben probléma is, amelyre a megoldást a Magna Steyr Grazban működő üzeme jelenti. A szerződést már alá is írták, már csak az a kérdés, hogy mely típusok készülhetnek Ausztriában.
A Jaguar és a Land Rover jelenleg három üzemet működtet Nagy-Britanniában, Solihullban, Halewoodban és a Castle Bromwichban. Ezeknek a kapacitását azonban lefoglalják a cég népszerű, vagy slágergyanús modelljei: a Range Rover Evoque, a Jaguar XE, XF, XJ és a hamarosan érkező F-Pace, illetve a Land Rover Discovery Sport. Így aztán gondot jelent, hogy hol állítsák fel például a két év múlva érkező Land Rover Defender utód gyártósorait, de állítólag több ilyen problémás típus is akad.
A megoldást a Magna Steyr jelenti: talán az utolsó, még talpon levő bérgyártó, ahol jelenleg a Mercedes G osztály, a Mini Countryman és Paceman, valamint a Peugeot RCZ gyártása folyik. Azt egyelőre nem részletezték, hogy mely típusok érkeznek majd Ausztriából. De biztosan lesz mit gyártani Grazban is, hisz a brit cég akövetkező két év során 12 új modellt tervez bemutatni, és összességében 3.6 milliárd fontot, azaz durván ötmilliárd eurót költenek a kínálat továbbfejlesztésére és bővítésére.
A bérgyártó igénybevétele persze megkérdőjelezhető döntés, hiszen hosszabb távon egy új üzem felépítése nyilván kevésbé költséges, de nagyobb kockázatot is rejt. Ha a brit gyártó egy-két új modellje nem szerepel a várakozásoknak megfelelően, akkor a bérgyártás rugalmasabb megoldás, amit könnyebb és olcsóbb leépíteni.