Vége anak az időszaknak, amikor a VW csoport minden benzines modelljébe 200 lóerő alatt az 1,4 literes TSI motor valamelyik változatát építették. Úgy tűnik, az erősebb, turbós-kompresszoros változatot láthatóan mindenütt kiváltják az egyszerűbb és erősebb 1,8 literes turbómotorral – mostantól ez kerül a Seat Ibiza csúcsváltozatába.
A nagyobb hengerűrtartalmú turbómotor nem csak kevésbé komplikált, és így várhatóan megbízhatóbb, de erősebb is: az Ibiza Cupra új változatát 180 lóerő és 250 Nm helyett 192 lóerő és 320 Nm mozgatja, ami a dinamikán is meglátszik. A gyorsulás 100 km/h-ra 7-ről 6,7 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 228-ről 235 km/h-ra emelkedett. Ezen felül az új motor nyomatékosabb karaktere is érezhetően megváltoztatja majd az autó nyújtotta vezetési élményt. A gyári fogyasztási adat ennek ellenére alig változott: 5,9 helyett 6 liter száz kilométeren, vegyes ciklusban, bár ez nyilván csak úgy tartható, ha a csúcsteljesítmény ötödét sem használjuk ki.
Az új motoron kívül alig változtattak valamin, csak a műszerfal és a kormánykerék újult meg – ez utóbbi a Leon Cuprából érkezett – valamint a fedélzeti információs rendszert aktualizálták, így az jobban kommunikál a legújjabb mobiltelefonokkal. Nem véletlen, hogy a Seat a motorcserén kívül nem költött sokat az amúgy is csak egy szűk réteg igényeire szabott sportos modellre, hisz 2016-ban a teljes Ibiza sorozatot leváltják egy újabb típussal.