Bár a Peugeot nyakig van a kulimászban, azt jól tudják, hogy az autósport reklámértéke felbecsülhetetlen, így a francia versenyautók 2016-ban is a hosszú távú tereprali-futamok stabil résztvevői lesznek.
A 2008 DKR típust a jobb eredmények érdekében tovább finomították. Csökkentették a túlnyúlásait elöl és hátul, viszont a hossza és a szélessége egyaránt húsz centivel nőtt. Így javult a versenygép stabilitása, és könnyebben juthat át a terepakadályokon. Ugyanakkor a karosszéria most még sokkal kevésbé emlékeztet a névadó 2008-asra, és erősebben kiütköznek rajta a jellegzetes dűne-buggy stílusjegyek. Az eddig használt 3 literes, ikerturbós dízel V6-ost is továbbfejlesztették. Bár a teljesítménye csupán 10 lóerőt nőtt – most 350 lóerő – a nyomatéka pedig tekintélyes 800 Nm, de a gyári pilóták szerint nem ez a legfontosabb fejlődés, hanem a motor új karaktere. A tervezők ugyanis arra koncentráltak, hogy a motor erőkifejtése egyenletesebbé váljon, és alacsonyabb fordulaton is minél többet adjon le a csúcsnyomatékából.
Az előző változattal Stephan Peterhansel egyébként épp a napokban szerezte meg a győzelmet a kínai Selyem Út Ralin, és az új változat állítólag még sokkal gyorsabb lesz, és nyilván megbízhatóbb is. A tavalyi Dakaron a Peugeot nem igazán rúghatott labdába a Minik és Toyoták mellett, és ez elsősorban az autó megbízhatatlanságának volt köszönhető. Ám egyáltalán nem lenne meglepő, ha az idén már az élmezőnyben látnánk viszont a 2008 DKR-eket.