Az új Suzuki Ignis, testközelből
Mindent tudunk már az új Ignisről, csak azt nem, hogy milyen életben. Lesz benne egyliteres turbó és egykettes szívómotor, öt ajtó nyílik rajta, 3,7 méter hosszú és baromi jól néz ki.

Az is ismert dolog, hogy egy csomó styling clue-ját, azaz formajegyét korábbi, régi pici Suzukikról vette, például a cápakopoltyú-szerű rácsokat a C oszlopán az SC100 Frontéról, ami a nevével ellentétben nemhogy elsőkerékhajtásos nem volt, de még a motorját is a farában hordta. Ettől még elég nagy kultobjektté vált az elmúlt években, talán azért is, mert bazi erős, háromhengeres, kétütemű motor hajtotta egyes változatait.
Ezekkel az angol szavakkal amúgy is legalább úgy meggyűlik a gondja a japánoknak, mint magyar táblafestőknek és kőfaragóknak a saját anyanyelvük helyesírásával. Úgy látszik, hiába választja el népeinket egy fél világ, ahhoz mindenütt lusták vagyunk, hogy elővegyünk egy értő szakembert, amikor fontos dolgokat készülünk leírni.
"Please, do not open the food", hirdeti egy matrica a tokiói Suzuki-standon kiállított Ignis lábterében, és Gajdán Miki már kattintja is a géptetőt, mire leesik - hiszen nem azt akarják, hogy a kajás dobozt ne tépjük fel, hanem a géptetőt nem szabad kinyitni. A japán ugyanis beszédben képtelen megkülönböztetni a "h"-t az "f"-től, mindkettőt "h"-nak mondja, s úgy látszik, ez átszivárog az írásukba is. Tehát hood az a food.
Ettől a bakitól eltekintve, visszafojtott vonyítástól vonagolva is észreveszem – ez azért nagyon csinos kis kocsi ám. Jó a pofája, jó a segge, de végre a belével is eleget foglalkoztak a designerek. Az anyagok még mindig azok a huszadrangú borzalmak, amiket lassan már csak a Suzuki használ a világon, de a formák, a harmónia igazán példás, el bírnék képzelni néhány évet egy ilyen kocsival.
Az első ülések kifejezetten nagyok és kényelmesek, a hátsó padon ülve viszont feltűnik az elspórolt ülőlap - valahol combközépnél véget ér, talán harisnyatartó-gyárosokra bízták a megtervezését. Az mostanában úgyis kult-dolog Japánban, épp tegnap jártunk Akihabarán, a volt világhírű elektronikai negyedben, ahol ma már se tévé, se hifi, se számológép, viszont százával hevernek egymás hegyén-hátán a négy- uszkve hétemeletes cosplay-áruházak, döbbenetes ruhába öltözött babákkal, illetve élő csajokkal és az ehhez az életmódhoz szükséges összes kellékkel. Gajdán Mikinek tizenéves lánya van, képzelhetik, szerencsétlen mit mászkált ezekben összevissza. Ilyenkor azért örülök, hogy fiaim vannak, még ha nem autóbuzik is.
Szóval az Ignis hátsó ülőpadja rövid, de ettől még nem kényelmetlen, ugyanis a hely döbbenetesen nagy benne. Hosszas várakozás után sikerült beülnöm előre, beállítottam magamra a széket, majd hátraültem - teljesen jól elférek, térdem ugyan a támlánál, de a fejem fölött így is maradt vagy kétujjnyi levegő. Az egész kocsi olyan karakteres, vidám, modern – tényleg kéne. Mi több, még csomagtartója is van, igaz, elég rövid, két részre is osztja egy álpadló, de legalább mély. Ha kell, cuccolni is lehet vele.
Persze az európai változatban ne várjanak ekkora fémgombos tabletet (az itt még a miniautókban is kötelező), és kíváncsi vagyok arra is, hogy a kormányflepnis robotizált váltó eljut-e hozzánk, de még ezek nélkül is vagány lesz.
Az Ignis egyébként már annyira létező dolog, hogy a standon már egy alváltozat prototípusát is kiállították, a hibrid hajtásos, emelt, mindenféle betétekkel és festésekkel érdekesebbé tett Ignis Trail Conceptet. Sajnos mérget mernék rá venni, hogy ezt mi magyarok sose látjuk majd az útjainkon. Sebaj, elég üde látvány lesz a normál Ignis is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
