Kiderült, miféle is a rejtélyes BMW kupé
Az egyelőre ismeretlen nevű BMW formáján jól látszik, hogy aerodinamikai szempontból igyekeztek minél tökéletesebbé tenni. A cég állítólag egy, a VW XL1-hez hasonló, kivételesen alacsony fogyasztású autó előállítása volt, bár a BMW autója valamivel nehezebb és nagyobb, igaz, tágasabb is.
Az Autocar értesülései szerint a BMW konnektoros hibrid hajtásláncot épít az autóba, amely egy 1 literes, kéthengeres, turbófeltöltéses benzinmotorral tölti után az autó akkumulátorait, ha a konnektorból felvett töltés már fogytán van. Ezzel a módszerrel kisebb akkumulátort alkalmazhattak, így az autó állítólag 1150 kilogrammot nyomhat, 135-tel kevesebbet, mint a sorozatgyártású BMW i3-as, amelyet tisztán elektromos járműként is forgalmaznak.
Úgy tudjuk, a karosszéria légellenállási tényezőjét sikerült 0,18-ra csökkenteni, ami egy századdal az XL1 értékénél is jobb, bár a BMW-nek nyilvánvalóan nagyobb a homlokfelülete, azaz összesített légellenállásban még mindig a VW a jobb. Cserébe a BMW-nek 350 literes csomagtere van, és az utasok egymás mellett ülhetnek. A hírekben 706 mérföld/birodalmi gallonos fogyasztás szerepel, ami négy deci benzint jelent száz kilométerre, bár ezt valószínűleg a szokásos csalással számolták, azaz úgy, mintha az indulás előtti elektromos feltöltés ingyen lenne. A hajtás elektromos része alighanem az i3-aséhoz hasonló – erre utal legalábbis a 7 másodperc körüli gyorsulási idő százra, illetve a 180 km/h-s végsebesség.
A szupertakarékos BMW egyelőre nem több prototípusnál, amelynek állítólag mostanság kezdődött a tesztelése, bár az a tény, hogy a cég kezdeményezte a formaterv jogi védelmét Kínában, azt jelzi, hogy hamarosan nyilvánosság elé léphetnek vele. Ez egyébként a BMW esetében sem feltétlen törvényszerű, a nyáron például olyan hidrogén-hajtású, karbon karosszériás prototípust mutattak, amelyet pályafutása alatt sikerült titokban tartaniuk, és csak jóval a nyugdíjazása után hagyták, hogy a szélesebb nyilvánosság is tudomást szerezzen róla.