Nyilvánosságra hozta az önvezérlő autóval folytatott tesztek eddigi eredményeit a Google. Az amerikai cég közleménye szerint a sofőröknek tizenhárom alkalommal kellett baleset-megelőzés céljából közbeavatkozniuk, de egyéb okok miatt ennél jóval többször vették át a kormányt.
A vállalat autonóm közlekedésre vonatkozó tesztjeit 2015 szeptembere és novembere között vizsgálták, ekkor összesen mintegy 680 ezer kilométert tettek meg vele a tesztpilóták. Erre a távolságra számolva nem is tűnik olyan soknak az a 13 eset, amikor a rendszer nem tudott volna elkerülni egy-egy ütközést, ezért a sofőrnek közbe kellett lépnie. Ezeket a helyzeteket később szimulátorban játszották újra, ott bizonyosodott be, hogy emberi beavatkozás nélkül balesethez vezetett volna egy adott hiba.
Igaz, a rendszert addig nem nevezhetjük elég biztonságosnak, amíg csak egyetlen ilyen helyzet is adódik. Ugyanakkor érdemes azt is figyelembe venni, hogy ezek között volt olyan, amikor a közlekedés más résztvevője haladt a forgalommal szemben, a Google-autó útjában, vagy éppen változtatott irányt zavaróan.
Ami már aggasztóbbnak hangzik, az a 272 egyéb technikai probléma. Itt ugyan nem volt szó veszélyes helyzetről, de a statisztika jól kifejezi, hogy még rengeteg munkájuk lesz a fejlesztőknek, mire egy teljesen jól működő rendszert adhatnak az emberek kezébe. Itt egyébként olyan esetekről van szó, amikor az egyes részegységek nem kommunikáltak megfelelően egymással. Ez lehetett szenzor- vagy kábelhiba is. Ilyenkor elővigyázatosságból vette vissza az irányítást a tesztpilóta.
A Google célja most az, hogy tovább gyűjtögesse a kilométereket és a tapasztalatokat. Ezeket felhasználva a rendszert mind hardveresen, mind pedig szoftveresen képesek továbbfejleszteni. Ezen a területen kiemelt fontosságú, hogy csak hiba nélkül működő autonóm autók kerülhessenek forgalomba, noha a későbbi meghibásodások nem zárhatóak ki.