Ilyen rendőrautóból biztosan nem készül több, még akkor sem, ha szükség lenne rá, legalábbis amíg nem vesznek fel elegendő profi versenyautó-pilótát a francia rendőrség kötelékébe. Imázsfilmnek viszont nagyszerű, amit a Renault most összehozott.
Az R.S. 01-et a Renault kupaversenyzésre gyártja, már ha néhány tucat autó összeszerelése egyáltalán gyártásnak nevezhető. És bár a 350 ezer euró körüli árú versenygép rendszámot nem kaphatna, mégis ez áll a legközelebb a cég kínálatában egy utcai sportkocsihoz. Nyilván ezért választották ki ehhez az imázsfilmhez, ahol a durván gyorshajtó motorost egy rendőrségi festésű Renault-val fogják el. A dologban egyébként nincs sok túlzás, hisz a több mint ötszáz lóerős, 3,8 literes, ikerturbós V6-os – egyébként ugyanaz, amelyet a Nissan GT-R-ben is használnak – bőven 300 km/h feletti végsebességet biztosít a könnyű, karbonvázas gépnek.
Ez az Interceptor változat még LED-es megkülönböztető jelzést kapott az orrába, valamint háromszínű rendőrségi festést, sőt, a hátsó légterelőbe még egy LED-mátrixos kijelzőt is beépítettek, amelyen keresztül utasítani lehet az elfogott gyorshajtót. Ám az autót így sem adták amatőr-kézbe. A Renault leghűségesebb gyári versenyzője, Jean Ragnotti ül a volánnál. A sokszoros rali- és túrakocsi-bajnok, aki egész profi karrierjét a Renaultnál töltötte, Franciaországban még nagyobb legenda, mint másutt – és neki még mi is elhisszük, hogy elfogna egy motorost egy efféle rendőrautóban.
A film pontos célját egyelőre nem ismerjük, de nem csodálkoznánk rajta, ha lenne köze az Alpine márka visszatéréséhez, amely szintén nincs messze: a Renault február 16-ára ígéri az A120 jelzésű sportkocsi bemutatását, a francia gyártó első komoly utcai sportkocsijáét a Renault Sport Spider gyártásának 1999-es leállítása óta.