Ez lenne a Seat nagy meglepetése?
Egy ideje már mondogatják a Seatnál, hogy készül náluk egy új szabadidőautó, de a tavaly tavasszal bemutatott 20v20 tanulmány óta nagy a csend. Pedig a meglepetés nincs már messze, úgy hallani, február 10-én lehull a lepel a típusról.
Most azonban kiszivárgott egy vázlat – valamiféle fedélzeti szoftverből származik – amelyet a The Automobilist hozott nyilvánosságra. Ez alapján a 20v20 tanulmány sportos arányaiból nem maradt sok, a tetővonal kevésbé lejt, az oldalablakok közelebb állnak a függőlegeshez és a kerekei kisebbek, azaz összességében célszerűbbnek tűnik. Ugyanakkor hétköznapibb jelenség is, ami nem feltétlen jó hír, hisz így nem fog igazán kilógni a kategóriából, amely már most elég telítettnek tűnik: a Nissan Qashqai, a Honda CR-V, a Ford Kuga vagy épp házon belül a VW Tiguan már bejáratott vevőkörrel rendelkezik, nem beszélve az újabb ellenfelekről, amilyen mondjuk a Renault Kadjar.
A Seatnál nyilván arra építenek, hogy a szegmens sokkal gyorsabban nő Európában, mint a teljes autópiac – leginkább a hagyományos szedánok és egyterűek rovására – így itt lehet a legnagyobbat fogni most, de a baj az, hogy ezt a konkurencia is épp ilyen jól látja. Ráadásul arra is van esély, hogy a Škoda Rapid-Seat Toledo pároshoz hasonlóan az új Seatnak is lesz új Škoda megfelelője – ami azt illeti, hallottunk is ilyesmiről mostanság – viszont egy ilyen házon belüli ikertestvér nem használna igazán a szabadidő-Seat piaci kilátásainak.
A típus nevéről egyelőre mindenki csak találgat. Korábban hallottuk már Azteca és Tecta néven említeni, a francia oldal viszont Aran-ként említi az autót, de biztosat egyelőre nem tudni.