A következő i modellről Henrik Wenders beszélt, a BMW környezetbarát almárkájának termékfejlesztési igazgatója. Úgy néz ki, ezúttal valami hasznosabbat szeretnének összehozni, amely akár első autóként is megállná a helyét. Ennek érdekében az egyelőre i5-ként emlegetett modell is elérhető lesz hatótávnövelő benzinmotorral, bár azt még nem döntötték el, hogy milyen stílusú legyen.

Wenders szavaiból az derül ki, hogy a sportos i8 és a leginkább városi használatra megfelelő i3 után valami célszerűbbet szeretnének kínálni. „Olyan új i modell elkészítésén gondolkodunk, amely családok számára is vonzó lehet. Még dolgozunk a koncepción, de végső soron a valós igényekhez kell igazodnunk.” - mondta. Így a legvalószínűbb, hogy valamiféle szabadidő-autó lesz az i5, hisz ez a forma minden nagyobb piacon népszerű manapság, bár az sem kizárt, hogy egy nagyobb szedánt készítenek.
Az viszont biztosnak látszik, hogy a típust az FSAR fantázianevű platformra építik, amelynek a padlójába építik az akkumulátorokat. A vázszerkezet karbonszálas műanyagból készül majd, akár az i3-é és az i8-é, és ez a modell is elérhető lesz hatótávnövelő benzinmotorral. Wenders azt mondja, ez egyelőre elengedhetetlen. „A következő években, amíg a hatótáv még korlátozó tényező lesz, és aggodalmat okoz a vásárlók számára, a hatótávnövelő fontos szerepet kap a terveinkben. Persze ha a technológia lehetővé teszi, hogy megközelítsük a belsőégésű motoros modellek hatótávolságát, akkor elavulttá válik majd ez a megközelítés, de addig is a kínálatban marad a benzinmotor, mint feláras tartozék, hogy minél több vásárlónak tudjunk megfelelni.”
Az akkumulátort menet közben töltő benzinmotor emellett azért is lényeges Wenders szerint, mert a BMW-nél nem szeretnének beszállni a hatótáv-versenybe. „Ha összehasonlítjuk a jelenlegi számokat, kiderül, hogy a legnagyobb hatótávolságú modellek karbon-lábnyoma (azaz az előállításuk és használatuk közben keletkező szén-dioxid mennyisége) megközelíti a hagyományos autókét. Nem volna értelme ilyen autókat fejleszteni.” A BMW ezért úgy igyekszik belőni az elektromos hajtásláncát, hogy a felhasználók tipikus utazási távolsága mellett elegendő legyen az akkumulátorban tárolt elektromos energia a teljes útra, azaz csak az ennél hosszabb, ritkán előforduló utakon legyen szükség a benzinmotor beindítására.
A BMW láthatóan nagyon óvatosan kezelte az i modellek bevezetését – évekig szondázták a piacot mindenféle módszerrel, mielőtt beindulhatott a termelés – de egyelőre úgy tűnik, a két típus jobban szerepel, mint eredetileg gondolták. Az i3-asból tavaly bő 26 ezret adtak el, a bemutatótól 2015 végéig pedig 41 ezret, míg a jóval drágább i8-ból a gyártás 2014-es beindításától tavaly decemberig 7200-at vásároltak világszerte.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
