A következő i modellről Henrik Wenders beszélt, a BMW környezetbarát almárkájának termékfejlesztési igazgatója. Úgy néz ki, ezúttal valami hasznosabbat szeretnének összehozni, amely akár első autóként is megállná a helyét. Ennek érdekében az egyelőre i5-ként emlegetett modell is elérhető lesz hatótávnövelő benzinmotorral, bár azt még nem döntötték el, hogy milyen stílusú legyen.
Wenders szavaiból az derül ki, hogy a sportos i8 és a leginkább városi használatra megfelelő i3 után valami célszerűbbet szeretnének kínálni. „Olyan új i modell elkészítésén gondolkodunk, amely családok számára is vonzó lehet. Még dolgozunk a koncepción, de végső soron a valós igényekhez kell igazodnunk.” - mondta. Így a legvalószínűbb, hogy valamiféle szabadidő-autó lesz az i5, hisz ez a forma minden nagyobb piacon népszerű manapság, bár az sem kizárt, hogy egy nagyobb szedánt készítenek.
Az viszont biztosnak látszik, hogy a típust az FSAR fantázianevű platformra építik, amelynek a padlójába építik az akkumulátorokat. A vázszerkezet karbonszálas műanyagból készül majd, akár az i3-é és az i8-é, és ez a modell is elérhető lesz hatótávnövelő benzinmotorral. Wenders azt mondja, ez egyelőre elengedhetetlen. „A következő években, amíg a hatótáv még korlátozó tényező lesz, és aggodalmat okoz a vásárlók számára, a hatótávnövelő fontos szerepet kap a terveinkben. Persze ha a technológia lehetővé teszi, hogy megközelítsük a belsőégésű motoros modellek hatótávolságát, akkor elavulttá válik majd ez a megközelítés, de addig is a kínálatban marad a benzinmotor, mint feláras tartozék, hogy minél több vásárlónak tudjunk megfelelni.”
Az akkumulátort menet közben töltő benzinmotor emellett azért is lényeges Wenders szerint, mert a BMW-nél nem szeretnének beszállni a hatótáv-versenybe. „Ha összehasonlítjuk a jelenlegi számokat, kiderül, hogy a legnagyobb hatótávolságú modellek karbon-lábnyoma (azaz az előállításuk és használatuk közben keletkező szén-dioxid mennyisége) megközelíti a hagyományos autókét. Nem volna értelme ilyen autókat fejleszteni.” A BMW ezért úgy igyekszik belőni az elektromos hajtásláncát, hogy a felhasználók tipikus utazási távolsága mellett elegendő legyen az akkumulátorban tárolt elektromos energia a teljes útra, azaz csak az ennél hosszabb, ritkán előforduló utakon legyen szükség a benzinmotor beindítására.
A BMW láthatóan nagyon óvatosan kezelte az i modellek bevezetését – évekig szondázták a piacot mindenféle módszerrel, mielőtt beindulhatott a termelés – de egyelőre úgy tűnik, a két típus jobban szerepel, mint eredetileg gondolták. Az i3-asból tavaly bő 26 ezret adtak el, a bemutatótól 2015 végéig pedig 41 ezret, míg a jóval drágább i8-ból a gyártás 2014-es beindításától tavaly decemberig 7200-at vásároltak világszerte.