Egy komplett márka ravatalát nézheti meg az, aki a jövő héten induló New York Autószalonon ellátogat a Scion standjára. A Toyota almárkája év végén lehúzza a rolót, de New Yorkba még elvisznek egy búcsúmodellt, a tC Release Series 10.0-át.
A Toyota még 2002-ben hozta létre a Sciont, egy kifejezetten Észak-Amerikának szánt fiatalos, olcsó márkát. A terv az volt, hogy japán belpiacos olcsóságokkal célozzák meg a ruppótlan amerikai fiatalokat, és kezdetben úgy tűnt, az elképzelés működik. Az xA-val és az xB-vel még voltak sikereik, de az elmúlt tíz csak vergődés volt, így a Toyota idén februárban bejelentette, hogy év végéig beolvasztják az anyamárkába a Sciont.
A 2004 óta forgalmazott tC sikertelensége az egyik oka, hogy a Scionnak annyi. Tavaly már csak 16 ezret adtak el belőle az USA-ban, és a típus eladásai évek óta zuhannak. A képen látott búcsúszériát 1200 darabosra limitálják, egy sportosított kiadás lesz.
A sportosítás a motorteret nem érinti, a Release Series 10.0-ba is ugyanaz a 179 lóerős, 2,5 literes négyhengeres kerül mint társaiba hatsebességes kézi vagy automata váltóval. A kiadás Barcelona Red fényezés és a fekete felniszett párosában készül, egy alapos üvegszálas műanyagból készült izmosítás teszi egyedivé. Agresszívabb lett a küszöbje, a hátsó szoknyája, és kapott egy szolid légterelőt a csomagtér peremére. Mindezt kézi váltóval 23 190 dollárért (6,2 millió forint), automatával 24 340 dollárért (6,5 millió forint).