Meglepően jól teljesít a kínai piacon a Cadillac. Az amerikai márka autóiból 2015-ben 17 százalékkal több fogyott, mint egy esztendővel korábban, ez pedig jócskán túlmutat az autóipar eladásainak bővülésén is.
A másik érdekes tényező nem más, mint az, hogy a Cadillac-vásárlók átlagéletkora mindössze 34 év, tehát viszonylag fiatal a márka vevőköre. Ezt a felmérések azzal magyarázzák, hogy az érintett korosztályból sokan ülnek ugyan autóba, de ódzkodnak a német prémiumgyártók termékeitől, valami mást keresnek.
Johan de Nysschen, a Cadillac elnöke ennek ellenére azt ígéri, szakítanak a kimondottan Kínába szánt, megnövelt tengelytávú modellekkel. Ehelyett a globális piacra készítenek majd mindenki számára megfelelő méretű autókat. Emellett a dizájnnyelv is módosul: az éles vonalakon gömbölyítenek, az autó oldalán pedig bátrabban játszanak majd a háromdimenziós formákkal.
A növekedés üteme Kínában tehát már most is elégedettségre adhatna okot, de ezzel nem elégednek meg. Bár tavaly már a nyolcvanezer eladott példányt közelítették, az idei évre nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint a 25 százalékos javulást.