Gyári Renault Clio, 275 lóerővel
A hét végi Monacói Nagydíjon élőben is látható lesz a Clio RS 16, amelybe a Mégane-ból ismert kétliteres turbómotort építették. Egyelőre úgy néz ki, csak tanulmánynak szánják, pedig ez lehetne a kategória leggyorsabb autója.
![](https://kep.index.hu/1/0/1186/11865/118659/11865926_94435e6b5f57436c4f8808eff39dcdd6_wm.jpg)
Az aktuális Clio RS nem épp az, amit a korábbi generációk rajongói vártak: csak dupla kuplungos automata váltóval kapható, és az 1,6 literes turbómotor sem az a vadállat, mint a korábbi kétliteres szívó négyhengeres. Készült ugyan egy erősebb változat 220 lóerővel és gyorsabb váltóval, de az igazi, pályán is félelmetes változat eddig nem készült el. Pedig a technika megvolna a Renault sportrészlegénél – ezt bizonyítja a Clio RS 16 tanulmány is: az F1-es csapat sárga és fekete színeiben pompázó autóba kétliteres turbómotor került 275 lóerővel, de ami talán még vonzóbb, manuális váltóval. A karosszériát hat centivel szélesítették meg, hogy aláférjen a szélesebb nyomtávú futómű, és kapott egy szép nagy spoilert az ötödik ajtajára.
![](https://kep.index.hu/1/0/1186/11865/118659/11865934_7fd82d7eb8c5e45ebd662ee857acbe92_wm.jpg)
Azt egyelőre nem árulták el, hogy mit tud az egyedi modell, de valószínűleg könnyebb és jobban gyorsul, mint az előző generációs Mégane ugyanezzel a motorral, márpedig az is 5,8 másodperc alatt gyorsult százra. Később egyébként menet közben is meg lehet majd csodálni a Clio eddigi legerősebb gyári változatát, hisz a gyártó a Goodwood Festival of Speedre is elviszi június végén, ahol valószínűleg mennek majd vele nagyobb közönség előtt is.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)