Hamarosan vége a dízelkorszaknak a Renault-nál

2016.09.08. 06:46

A Reuters híre szerint a Renault vezetői értekezleten hangzott el nemrégiben, hogy a dízelmotorokat, elsősorban a nagy tömegben gyártott modellek olcsóbb dízelmotorjait hamarosan nem lesz érdemes továbbfejleszteni.

A problémát állítólag az okozza, hogy a szabvány mérési módszerek 2019-re várható változása után már csak igen komplikált dízelmotorokkal lesznek teljesíthetők a kötelező károsanyag-kibocsátási normák. Így dízelmotort már csak a legdrágább modellekbe építhetnek úgy, hogy maradjon is a gyártáson valami nyereség. Ez a Renault esetében azt jelenti, hogy a Mégane-nak csak a legdrágább változataiba lenne érdemes dízelmotort építeni, illetve az ennél nagyobb és drágább modellekbe, amelyek viszont a Renault eladásainak csak a töredékét adják.

Érdekes adalék, hogy hasonló értelmű cikk jelent meg nemrég az Audi gyár belső lapjában is, ahol a cég műszaki igazgatója, Stefan Kirsch fejtegette, hogy a dízelmotorokkal lassan elérik a fejlesztési lehetőségek határát, legalábbis ami az olcsóbb, négyhengeres motorokat illeti. Így nem kizárt, hogy az évtized végére az autógyártók már csak prémium-modelljeiket kínálják majd dízelmotorral. Az igazi kérdés persze az, hogy mit kaphat a vásárló olcsó dízel helyett: még takarékosabb benzinmotoros autókat, esetleg gázhajtást, vagy egyszerű, 48 voltos benzin-elektromos hibrid rendszereket? Erre nyilván az idő adja meg a választ, ha igazak a hírek, nem is olyan sokára.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.