Új benzinmotorokat mutat a Jaguar
A Jaguar mérnökei szerint az új motorcsalád 25%-kal erősebb és 15%-kal takarékosabb, mint az eddig használt benzines turbómotorjaik. Ám az is kiderült, hogy ez csak az első lépés: később három- és hathengeres benzinesekkel bővítik a kínálatot.
A Jaguar és a Land Rover az Ingenium motorcsaláddal szándékozik leváltani a Ford-korszakből maradt összes motorját. A dízelekkel kezdődött a folyamat, és most bemutattak három benzines négyhengerest is. A Volvóhoz és a BMW-hez hasonlóan a Jaguarnál is szabvány, 500 köbcentis hengert használnak, így mindhárom új motor kétliteres, a legfontosabb különbség a kettő közt a feltöltőrendszer kialakítása, és ennek köszönhetően a teljesítményszint. A leggyengébb kivitel hagyományos turbófeltöltővel 200 lóerős, a kettős megfúvású turbóval felszerelt változatok 250, illetve 300 lóerőt adnak le.
Az Ingenium benzinmotorokban alkalmaznak néhány nem egészen szokványos megoldást, amilyen az elektrohidraulikus szelepvezérlés, a blokkba integrált kipufogó-gyűjtőcsövek, illetve a kerámia golyóscsapágyas turbófeltöltők – a tervezők szerint így növelhették a teljesítményt és csökkenthették a fogyasztást jelentős mértékben.
Az már korábban kiderült, hogy az Ingenium család nem csak négyhengeres motorokból áll majd. Soros hathengeres, illetve háromhengeres változatai is lesznek, ha minden igaz, és ezekkel a motorokkal a cég csaknem minden ma használt motorja leváltható lesz. Egyedül a legerősebb nyolchengeresek nem, de egyes pletykák szerint ezeket külső forrásból vásárolná a JLR, mivel a viszonylag kis sorozatnagyság miatt nem igazán térülne meg az önálló fejlesztés. Az Ingenium motorokkal nagyjából a 100-400 lóerős tartományt fedhetik le.
Az új benzinmotorok bemutatása kapcsán beszéltek egy új sebességváltó-rendszerről is. Ezt egy öt vállalatból álló konzorcium keretein belül fejlesztik, amelyet a Jaguar vezet. Egy dupla kuplungos, nyolcfokozatú váltó lesz a végeredmény, szokatlanul nagy, 1:20-as áttétel-átfogással, kompakt felépítéssel és kis tömeggel. Az új váltó állítólag jobban együttműködik majd az összkerékhajtással, mint a JLR autóiban jelenleg használt váltók, és arra is alkalmas lesz, hogy hibrid hajtásláncba integrálják.
Úgy hallani, az első benzines Ingenium motorokat 2017-ben építik be a Jaguar és a Land Rover egyes típusaiba.