Ha elfogadják a javaslatot, akkor a Tesla autóvezető rendszerét nem nevezheti többet Autopilotnak, hisz ez arra utal, hogy teljesen önállóan vezeti magát az autó, márpedig a Tesla rendszerét felügyelni kell. Az autógyártó természetesen máshogy látja a kérdést.
Apróságnak tűnhet, hogy hogyan nevezik a Tesla önvezető rendszerét, de a kaliforniai cég számára nem az. Ha nem lesz joga használni az Autopilot nevet, azzal évek reklámtevékenysége vész kárba. Márpedig ha a California Department of Motor Vehicles javaslatát elfogadja a kaliforniai törvényhozás, akkor többet nem használhatják az elnevezést. A javaslat szerint ugyanis tilos lenne olyan nevet használni a félautomata, azaz emberi felügyeletet igénylő önvezető rendszerek esetében, amely azt sugallhatja, hogy az autó képes teljesen önállóan vezetni saját magát. A Tesla erre azzal válaszolt, hogy az önvezető rendszerük semmivel sem tud kevesebbet, mint a repülőgépek robotpilótái, amelyeket szintén Autopilotnak hívnak: gyorsít, fékez, kormányoz és sávot vált külső beavatkozás nélkül, de mindezt emberi felügyelettel teszi.
A szabály persze csak Kaliforniában lenne kötelező a Tesla számára, akkor is, ha megszavazza a helyi törvényhozás, azaz mindenhol másutt maradhatna a név. De úgy tudjuk, az Autopilot kifejezést Kínában például már nem használja a gyártó, amióta egy helyi autópályán kisebb balesetet okozott a rendszer.