Az elmúlt évek - sőt minden bizonnyal a történelem - legnagyobb autóipari visszahívása egyértelműen a Takata légzsákokhoz kötődik. Az életveszélyes hibák elhárítása, a több tízmillió autóra kiterjedő visszahívás persze igen komoly költségekbe verte a céget, és még mindig nincs vége az ügynek. A japán gyártó azonban reménykedik abban, hogy el tudják kerülni a csődöt.
A vállalat gazdasági igazgatója, Yoichiro Nomura úgy fogalmazott, a kezdetektől törekednek a peren kívüli megegyezésekre. Egy esetleges csőd szerinte minden szempontól nagyon rossz következményekkel járna, így ugyanis beszállítói vállalásaikat sem tudnák teljesíteni a jövőben. Mindez azért érdekes, mert egyes források szerint a Takatánál korábban fontolgatták, hogy csődeljárást kezdeményeznek önmagukkal szemben.
Ehelyett azonban végül pénzügyi tanácsadót és jogi szakértőt is szerződtettek, hogy alaposabban ki tudják értékelni a lehetőségeket. Részvényeik értéke egyébként 14 százalékkal csökkent, míg a vállalat a piacon 72 százalékkal ér kevesebbet, mint a botrány kirobbanása előtt. A légzsákbalhé ismeretében persze nem csoda, ha megingott a bizalom feléjük.
A Takata vezetősége korábban már döntött arról, hogy eladják a különböző autógyárakban szerzett részesedésüket. Volt érdekeltségük a Toyotában, a Nissanban, a Suzukiban és a Subarut gyártó Fuji Heavy Industries-ban is. Ezt követően a pénzügyi előrejelzéseiket is felülvizsgálták, így az aktuális üzleti év végére közel 200 millió forintos profittal kalkulálnak.