Japán autós vonatkozásban nem is üthetne el jobban Európától, Észak-Amerikától vagy épp Kínától, hogy csak a legnagyobb autópiacokat említsük. A helyhiányos szigetországban évtizedek óta hódítanak a dobozforma, magas, kis alapterületű de óriási belső terű modellek, és nem csak a legkisebb kategóriában. Ezek legújabb képviselői a Toyota újdonságai, a Roomy és a Tank.
Ezek mifelénk inkább félresikerült viccnek számítanának, mint kurrens terméknek, de Japánban simán lehet belőlük akár divatcikk is. A lényeg, hogy elképesztő méretű teret kínálnak a lehető legkisebb területen. A függőleges oldalfalú, függőleges üléshelyzetű és közel függőleges szélvédőjű, tolóajtós járművek majdnem tökéletes térkihasználásúak, viszont például a formatervezőknek nem kínálnak túl nagy mozgásteret. Ennek is köszönhető, hogy a Toyota Roomynál kevés furább jószág rója a világ útjait, és ez leginkább annak köszönhető, hogy a tervezők igyekeztek a primitív hasábformát valahogy mozgalmasabbá tenni.
Az autó oldalába hasított hosszant mélyedés például azt az érzetet kelti, mintha az ablakok az autó oldalából kiugró erkély-szerűségen helyezkednének el, amely tulajdonképp egy másik autóról származik. Talán jobban jártak volna, ha egyszerűbb megoldást választanak, erőlködés helyett rajzolhattak volna valami egyszerűbbet. A Roomy esetében ráadásul hatalmas króm-maszk is súlyosbítja a helyzetet, míg a Tank elnevezésű változat sportkocsikat megszégyenítő hatalmas trapéz-hűtőnyílása már-már öniróniának tűnik.
Az új kisautó-párosba japán szokás szerint egyféle motor kerül, de európai módi szerint apró turbómotor: az ezres háromhengeres a Toyota szerint bőven felülmúlja a korábban használt 1,5 literes négyhengeres szívómotor képességeit, mind teljesítményben, mind fogyasztásban.
A sajátos dobozautókkal már többször próbálkoztak Japánon kívül, és nem tévedünk nagyot azzal, ha kijelentjük, hogy ezek a próbálkozások rendre bukásnak bizonyultak. Így valószínűtlen, hogy akár a Roomy, akár a Tank kapható lesz a szigetország határain kívül. Ott viszont hamarosan indul a forgalmazás, 1,46 és 2 millió jen, azaz 2,7 és 5,3 millió forint közti árakon.