Tesztelés közben videózták le a Ford jövő évi rali-világbajnoki versenyautóját. A Fiesta RS WRC fejlesztésébe az M-Sport ezúttal is besegített a Ford Performance-nak, az új szabályok miatt lényegében egy alapjaiban új gépet kellett készíteni.
A 2017-es Fiesta szélesebb, viszont mintegy tíz kilogrammal könnyebb elődjénél. A motorerő 320-ról 380 lóerőre nőtt, és aerodinamikai szempontból is nagyon sok állítási lehetőséget kínál fel a versenyautó. Az M-Sportot vezető Malcolm Wilson úgy fogalmazott: egyelőre csak az első prototípussal körözgettek, de a sebességük már most is hihetetlen.
A tesztelést júniusban kezdték meg, most éppen az aerodinamikai csomagot finomítgatják. A videót az olasz Alpokban készítették, és a leírás tanúsága szerint a walesi Elfyn Evans tekergeti a kormányt. A Fordnál elégedettek az eddig teszteredményekkel, de az igazság pillanatai úgyis élesben jönnek majd el.
A következő szezon a ralivébén a január 20-22-i hétvégén kezdődik. A Volkswagen közelmúltban bejelentett kiszállása után most az a legnagyobb kérdés, hogy a Ford vajon elbír-e a Hyundai-jal. A koreai gyártó egy futammal a 2016-os vébészezon zárása előtt 285 ponttal áll az összetett második helyén, a Ford 154 egységet gyűjtött. Egyéniben pedig a toronymagasan győzni tudó volkswagenes Sébastien Ogier-t a Hyundai-t hajtó Neuville követi. Legjobb fordosként Mads Østberg a hetedik. Lesznek persze más riválisok is: beszáll a Citroen és a Toyota.
Emlékeztetőül: a Ford 2007 óta nem nyert bajnokságot a WRC-ben. Akkor a Focus RS WRC végzett a konstruktőri összevetés élén. Olyan pilóták vitték sikerre, mint Marcus Grönholm és Mikko Hirvonen. Egyéniben ugyanakkor nem tudták utolérni Loeböt, így a legutóbbi címükért ebben az összevetésben egészen 1979-ig kell visszalapozni. Akkor Björn Waldegard egy Escort RS1800-zal nyert – igaz, két futamot Mercedesszel futott.