Iveco harcjárművet kaphat az amerikai tengerészgyalogság
Az amerikai tengerészgyalogság lánctalpas AAV járműveit váltanák le az új, nyolckerekű ACV-vel, amely, bár brit cég kínálja, és Amerikában készül, jórészt olasz technikára épül.
A tengerészgyalogságnak speciális igényei vannak a harcjárművekkel szemben, amelyeket eddig az Assault Amphibious Vehicle nevű jármű elégített ki. Az 1972 óta gyártott úszóképes lánctalpast azonban valami korszerűbbre cserélnék – erre a célra készült az ACV, amely igazán nemzetközi jármű. A beszállító hivatalosan a brit központú haditechnikai óriás, a BAe Systems, de a terveket az Iveco Defense Vehicles készítette, a gyártás pedig Pennsylvaniában folyik majd. Az ACV alapja ugyanaz a négytengelyes platform, amely a SUPERAV és a Centauro harcjárművekben már alkalmaztak, de a felépítmény más kialakítású: magasabb és nagyobb térfogatú, így a három fős legénységen túl 13 felfegyverzett katona szállítására alkalmas.
A hajtást az FTP Industrial Cursor 16 típusú, 700 lóerős hathengeres turbódízel motorjával oldották meg, amely nagy elkőrelépést jelent az AAV-ben használt 400 lóerős Detroit Diesel motorhoz képest. A 8,9 méter hosszú, 3,1 méter széles és 2,8 méter magas, harminc tonnás gépet épített úton akár 105 km/h-s sebességgel is mozgathatja, vízben pedig 11 km/h a jármű maximális sebessége.
A BAE Systems persze még nem kapta meg a megrendelést a gyártásra, és vetélytársa is van, a hasonló felépítésű Terrex 2 a másik jelölt. A tervek szerint a győztest 2018-ban választják ki.