Megmutatták az Opel új aszfaltjáróját
Igazi minek nevezzelek az Opel új modellje, valahol félúton az egyterűek és a városi terepjárók között. A megközelítés működhet, hisz a Crossland X tágasnak és célszerűnek tűnik, miközben levetette az egyterűek egybeszabott jellegét. Ám ennél is lényegesebb, hogy az autó nem lóg ki az Opel kínálatból, annak ellenére, hogy francia alapokra épül.
Az új modell a rövid életű, 2012 elején kötött, és 2013 végén fel is bontott GM-Peugeot szövetség egyik kézzel fogható eredménye. A műszaki alapok a Peugeot-tól származnak, ugyanezeket használják majd a 2008-as és a C3 Picasso utódmodelljeiben is, így sokáig az is kétséges volt, hogy mennyire passzol majd az új modell az Opel palettába. Nos, épp eléggé: az Adamon felbukkant, és azóta több különféle modellen elsütött, hátul lefolyó tető az a karakteres vonás, amely alapján könnyű Opelként azonosítani a Crossland X-et, a hűtőrács pedig már az új Insigniáéra emlékeztet.
Az autó viszonylag magas építésű, de ezt a formatervezők hatásosan leplezték. Egyfelől a terepjárók stílusát felidézni hivatott fényezetlen fekete műanyagsávval, amely a karosszéria alján és a sárvédőíveken fut körbe. Másfelől az ajtókon végigfutó C-vonallal, amely megtöri az amúgy elég nagy felületű lemezek egyhangúságát. Így csak oldalról-hátulról nézve maradt némi ügyetlenség a formában. Bár nem túl valószínű, hogy a típust szerelemből veszik majd, használati tárgyként abszolút elfogadhatónak látszik. Egyelőre kevés adatot osztottak meg a járműről, de a csomagtartó térfogata ezek közé tartozik: nyilván büszkék rá, hogy 410 és 520 liter közt változó méretű teret sikerült kialakítani a 15 centit előre-hátra mozgatható hátsó ülések mögött. A teljes karosszéria hossza 4,21 méter, a szélessége 1,76 méter, a magassága pedig 1,59 méter, így jól illik a kínálatban a Corsa és az Astra közti résbe.
Az Opel meg sem próbálja terepjárónak hazudni a Crossland X-et, ami becsülendő, de nehéz is lenne. A típus csak fronthajtással készül majd – szemben a Mokka X-szel, amelyből létezik négykerék-hajtású is – és hét centivel alacsonyabbra is került az autó, azaz leginkább épített utakra való. A típus egyébként viszonylag gazdag és korszerű felszereltséggel érkezik, de egyelőre úgy tűnik, ezek között nincs nagy újdonság: okostelefonokkal együttműködő fedélzeti rendszert, 180 fokban látó tolatókamerát, táblafelismerést vagy automata vészféket ma már szinte mindenkitől kapunk, ebben a kategóriában is.
Hiányzik még néhány részlet, így nem tudni, kitől érkezik majd a motorpaletta, a Peugeot-tól vagy az Opeltól-e, de nyilván erre is fény derül a február 1-ei hivatalos bemutatóig. A típus forgalmazása a nyár folyamán kezdődik, ősszel pedig jön a másik Peugeot-alapú Opel, a Grandland X, a Peugeot 3008-as alapjain.