Rég elmúltak azok az idők, amikor a Ssangyongnál tervezték a legijesztőbb autókat: amit Genfben terveznek bemutatni, inkább csak szokatlan, vagy még az sem.
Gyakori szokás manapság, hogy egy véletlenszerűnek tűnő rövidítésről kiderül, hogy valamiféle nevetségesen fennkölt autó-leírást takar. Ezzel a módszerrel állították elő a XAVL típusjelzést is: nagyjából azt jelenti, izgalmas, eredeti jármű, hosszú. Az már a vázlatok alapján is egyértelmű, hogy ez költői túlzás. A Ssangyong tervezői láthatóan a 2015-ös XAV tanulmány stíluselemeit alkalmazták, kevesebb szigorú, vízszintes éllel és több ívvel. A végeredmény mozgalmasabbnak tűnik, de ilyesmit manapság sokaktól látni.
A fura az egészben az, hogy már megint csak tanulmányt mutatnak, miközben a kínálat még mindig elég foghíjas. Akár a korábbi XAV, az XAVL sincs tele nehezen megvalósítható részletekkel, mégsem vehető biztosra, hogy gyártásba mehet. Pedig nagyon kéne valami a Rexton helyére – bármilyen jól sikerült 2001-ben a nagy terepjáró, a többszöri frissítés ellenére nagyon látszik rajta a kora. A XAVL talán jó is lenne a feladatra – a kérdés, hogy lesz-e pénz a kivitelezésre, és ha igen, mikor.
Az mindenesetre látszik, hogy a Ssangyong tervezői edzésben vannak – egy átlagos tanulmányautót bármikor csuklóból kiráznak. A névadáson azonban még lenne mit dolgozni.