DS 7 Crossback: a franciák feltalálták... az Audit?
Leginkább talán egy Q5-ösnek felelhet meg méreteiben: ugyanolyan ólomszappan formájú, üvöltő hűtőmaszkú SUV, mint amivel a németek tarolnak, csak a részletei elegánsabbak. A dolog persze érthető: a prémium-piacon a németeket kell meghaladni, és az Audi ezzel a karakterrel tarolt – a baj az, hogy a DS első önálló modelljéből hiányzik az önálló egyéniség, amely megalapozhatná a sikeres folytatást.

A DS márka megalapításával az volt a legnagyobb baj eddig, hogy hiányoztak az önálló modellek. Lecserélték ugyan a Citroën DS3, DS4 és DS5 hűtőmaszkját, és elkezdték e három modellt DS 3-nak, DS 4-nek és DS 5-nek nevezni, de az új márka így is korosodó, és a hűtőmaszk-cserétől határozottan ügyetlenül kinéző autókkal indított. Így mindenki a friss, eleve DS-nek tervezett autókat várta. Ez itt az első, a DS 7 Crossback. Már a névadás is Audi fazonú: a német gyártó használja az ötajtósain a hasonló hangzású Sportback melléknevet, az autó formaterve pedig minden, csak nem eredeti. A javára írható azért, hogy eleve DS-nek tervezték, így nem hat rajta groteszkül a fémpiramisos hűtőrács, de egyébként egy közönséges SUV-forma, amely szinte teljesen nélkülözi a saját ötleteket.
Az oldalablaksor Lexus-szerű, a hátsó lámpák formáját már lelőtték az újabb Renault modellek – a DS 7 Crossback csak a részletek kidolgozásában mutat némi egyéniséget, de az tényleg csak nagyon közelről nézve látható. Úgy tűnik, erre is a legbüszkébbek: az anyagok kombinációira, az egyedi színekre, a finom részletekre, és a képek alapján ezen a téren ki is tettek magukért. Egyelőre nem tudni, hogy egy ilyen magas építésű autó milyen menetkényelmet nyújthat – erre csak egy teszt adná meg a választ – de megérkezett a trükk, amelyet a korábbi hidropneumatikus rugózás utódjának szánnak. A Mercedes megoldásához hasonlóan az Active Scan feltérképezi az útfelületet – a DS kamerát használ erre a célra – és állítja át a lengéscsillapítókat az egyenetlenségek méretének megfelelően.
Egy másik lényeges eltérés az Audihoz képest, hogy a Peugeot csoportnak egyáltalán nincsenek nagyobb motorjai, így minden modellbe három- vagy négyhengeresek kerülnek. A benzines alapváltozatba háromhengeres, 1,2 literes turbómotor kerül 130 lóerővel, a négyhengeres, 1,6 literes THP motort pedig 180 és 230 lóerős változatban építik az autó orrába. Lesz két BlueHDi dízelmotoros változat is, a gyengébb, 1,5 literes 130, az erősebb, kétliteres 180 lóerős, és egy hibrid, ahol a villanymotor a hátsó kerekeket hajtja. Ez utóbbi hajtáslánc egy 200 lóerős 1,6 literes turbómotorból és két villanymotorból áll, összteljesítménye 300 lóerő körül lesz, és ez lesz az egyetlen összkerékhajtásos kivitel a kínálatban, hiszen az EMP2 padlólemezhez nincsen mechanikus négykerék-hajtás. Minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó jár, kivéve a két 130 lovas kivitelt. A háromhengeres benzinmotor csak hatsebességes manuális váltóval lesz elérhető, míg a kisebbik dízelhez választható lesz mindkét váltó.
A DS azt ígéri, hogy a hetes, amely egy darabig biztosan a legnagyobb és legdrágább típusuk lesz, kivételesen csendes – ezt egyebek közt duplafalú üvegezés alkalmazásával érték el, de hozzájárul az a tény is, hogy a karosszéria összeállításánál sok helyen alkalmaznak majd ragasztásos technológiát. Az autó elektronikáját is igyekeztek az aktuális trendnek megfelelően kialakítani, így az autó képes önállóan parkolni, és autópályán követi a sávot, illetve az előtte haladó járművet, városban pedig beavatkozás nélkül araszol a dugóban. A műszerfal teljesen digitális, minden információ két nagy felületű kijelzőn jelenik meg. A belső tér legfeltűnőbb részlete azonban kétségtelenül a B.R.M. Cronographes által szállított luxus-óra a műszerfal közepén, amely csak induláskor fordul az utastér felé.
Az első, kifejezetten DS-nek készült DS bizonyos értelemben csalódás, hisz nem tudtak hozzá igazán eredeti formatervet készíteni, ugyanakkor a részletek elképesztő kidolgozása azt jelzi, hogy az új francia márka szakemberei igazán igyekeztek – nem kizárt, hogy a francia Audi klón végül is sokkal szerethetőbb tárgy lesz, mint a német eredeti. A DS 7 árát egyelőre nem közölték, de nem is érdemes sietniük, hisz úgy tudjuk, a forgalmazást csak 2018-ban, azaz közel egy év múlva kezdik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
