Kiderült, hogy hívják az Alpine sportkocsit
Bár eddig mindenki A120 néven emlegette a középmotoros sportautót, a Renault-nál úgy döntöttek, a legismertebb Alpine után A110 lesz az újdonság neve is.
Nem logikátlan a Renault döntése, hisz messze a legismertebb, és a versenypályákon legsikeresebb Alpine modell az A110 volt. Az új sportkocsi formáját is arról mintázták – legalább annyira emlékeztet az új modell a régire, mint az új Fiat 500 híres elődjére – így nyilván adta magát a megoldás. A név közzététele alkalmából két újabb képet is közöltek az autóról, de így is alig oszlatták el a modern Alpine-t övező titokzatosságot. A formát végül is ismerjük egy ideje, a műszaki adatokat azonban továbbra sem árulták el, így azt sem lehet tudni, hogy miféle motor kerül a gépbe, milyen teljesítménnyel.
Az eredeti A110-esnél egészen biztosan erősebb lesz, hisz az 1963 és 1977 között gyártott műanyag karosszériás, ultrakönnyű sportkocsit 1 és 1,6 liter közti hengerűrtartalmú Renault Gordini motorokkal építették, 55 és 140 lóerő közti teljesítménnyel. A korábbi pletykák szerint az alumínium vázra épülő új A110-esbe négyhengeres turbómotor kerül, valószínűleg 1,8 liter hengerűrtartalommal és 250 lóerő feletti csúcsteljesítménnyel, bár hallottunk már háromszáz lovas kivitelről szóló híreket is.
Bár már túl vagyunk néhány bemutatón, március 7-én a Genfi Autószalonon is tartanak egyet, remélhetőleg az utolsót, amelyen talán az is kiderül majd, hogy mit rejt egész pontosan a múltidéző karosszéria.