A pick-upok piacán nem ritka, hogy egy gyártósoron több márka számára készülnek autók. A Fiat például Fullback néven forgalmazza a Mitsubishi L200-ast, a Renault Alaskan és a Mercedes X osztály pedig egyaránt a Nissan Navara alapjain osztozik. Eddig hasonló párost alkotott a Ford és a Mazda, de ez az évtized végén megváltozik.
Az nem is volt kétséges, hogy a Mazda számára egy teljesen önálló pick-up kifejlesztése és legyártása túl nagy falat lenne, és úgy néz ki, a Forddal korábban kötött szerződés a jelenlegi BT-50 modellciklusával lejár. Logikus lépés, hogy kerestek egy partnert: az Isuzu lett az, amely a D-Max révén most is erős szereplője a pick-up piacnak. Ám nyilván jól jön nekik is, ha másnak is gyárthatnak, hisz így anélkül növelhetik a gyártást, hogy a többlet-mennyiség eladásának gondját a nyakukba vennék. A Mazda ugyanakkor megspórolhatja a fejlesztés és a gyártás-előkészítés hatalmas költségét.
Arról egyelőre egyik fél sem nyilatkozott, hogy mennyiben tér majd el egymástól a D-Max és a Mazda változat. A Forddal való együttműködés során csak a műszaki alapok voltak közösek, a BT-50 és a Ford Ranger orrkialakítása eléggé eltért ahhoz, hogy a közönség eltérő típusként azonosítsa a két autót, ám ez egyáltalán nem törvényszerű: a Mitsubishi L200 és a Fiat Fullback között például egyedül a hűtőrács és a jelvények jelentik a különbséget.
A gyártás az Isuzu thaiföldi üzemében folyik majd, de előreláthatólag a D-Max modellváltására, és ezzel az új Mazdára is legalább 2020-ig kell még várni.