A Daihatsu ugyan elhagyta Európát, de Japánban aktívabb, mint valaha. Ezúttal a Mira nevű kisautóból készítettek egy vadonatúj változatot – mifelénk Cuore néven forgalmaztak korábban – amely jelentős előrelépésnek tűnik az elődmodellhez képest.
Az adókedvezményes Kei kategóriában eddig is sikeres volt a Mira, de az új e:S változat látványos fejlődésen ment át az elődjéhez képest. Ez az első modell, amely a Daihatsu saját tervezésű szabvány padlólemezére épül, amelyet DNGA-nak neveztek el, a Toyota TNGA platformjának mintájára. Állítólag ennek köszönhető, hogy a 3,395 méter hosszú apróság 80 kilogrammot fogyott, így üresen mindössze 650 kilogrammot nyom. Ilyen alacsony tömeghez a 658 köbcentis háromhengeres benzinmotor 49 lóereje és 57 Nm csúcsnyomatéka is elegendő lehet, amellyel a gyári adatok szerint akár 2,84 liter benzinnel is megtehető száz kilométer. Japán divat szerint fokozatmentes automata váltóval és első- vagy négykerék-hajtással kínálják a típust, amely valószínűleg a legkisebb tömegű ötajtós modellek közé tartozik a világon.
A méretéhez képest nem különösebben tűnik olcsónak a legújabb Mira változat. A legegyszerűbb változat 842 ezer jenbe, azaz úgy 2,1 millió forintba kerül, a csúcskivitelért pedig 1,334 millió jent, azaz kb. 3,34 millió forintot kérnek el, ám ezek az árak Japánban alighanem versenyképesek lesznek. A típust Japánon kívül nem tervezik forgalmazni, ami érthető: nemigen akad más piac, ahol egy ilyen apró jármű eladható volna.