A Jaguar-Land Rover lassan de biztosan lecserél minden motort, amelyet még előző tulajdonosától, a Fordtól örökölt. A saját fejlesztésű Ingenium motorcsaládnak eddig három változatát mutatták be, és most érkezik a negyedik, mindeddig a legerősebb.
Ezúttal is a kétliteres négyhengeres blokkot alkalmazták, de ezúttal komplikáltabb turbó-rendszerrel, amely kettős megfúvású turbinakereket és nagyobb szállítású kompresszort tartalmaz. A végeredmény 300 lóerő csúcsteljesítmény és 400 Nm maximális nyomaték, ami hétköznapi használatban bőségesen több, mint elegendő. Rögtön három típus is megkapja, az XE és az XF, valamint az F-Pace sport-terepjáró.
Az XE-t az új motor 5,5 másodperc alatt képes százra gyorsítani, a fogyasztása pedig 6,9 liter száz kilométeren. A nagyobb XF esetében 5,6 másodperces gyorsulási idő és 7,2 literes átlagfogyasztás adódik, az F-Pace pedig kerek 6 másodperc alatt gyorsulhat százra az új motorral, 7,7 literes átlagfogyasztás mellett. Egy ilyen erős benzinmotor esetében a fogyasztási adatok persze inkább csak tájékoztató jellegűek – valószínűtlen, hogy aki megveszi a 300 lóerős változatot, az utána az alacsony fogyasztás kedvéért ne használná a teljesítményt – de azt jelzik, hogy az új Jaguar motorral nem lehetetlen takarékosan közlekedni.
A Jaguar jelenleg négyféle Ingenium motort kínál: a benzines 200 és 250 lóerős változatban is elérhető, ezen felül készül egy 240 lovas turbódízel változat is. Hallani, hogy fejlesztés alatt áll egy 3 literes, soros hathengeres változat is, amely akár a jelenleg használt V8-ast is kiválthatja, bár ennek a bevezetésével láthatóan nem sietnek a Jaguarnál.