Abszurd szörnyeteg Rolls-Royce-ból
A sílegenda, Jon Olsson készíttetett már néhány érdekes autót, volt 950 lóerős Audija és a tetődobozos, téliesített Lamborghinije, ezúttal pedig egy Rolls-Royce Wraith kupét alakíttatott át. A végeredmény 810 lóerő a hátsó kerekeken, vinnyogó hanggal és rengeteg gumifüsttel. Csupa olyasmi, ami soha semmilyen formában nem férne bele a brit luxusmárka arculatába.
Az autó hat hónapig készült az Absolute Motors nevű cégnél, ahol végső soron megszokott tuning-fogásokat alkalmaztak az autó átalakítására. Kapott fehér-szürke-fekete kamó-mintás fóliát, 24 hüvelykes Forgiato felnikkel, átmatricázott gumiabroncsokkal – az autó neve a keresztségben George the Rolls, ez került a gumik oldalára – és egy tetőcsomagtartót, amelyen vízsugár-hajtóműves szörfdeszkát szállít, a hozzá tartozó üzemanyaggal.
A 6,6 literes V12-es biturbó motor igazából nem szorult volna teljesítmény-növelésre, legalábbis a 631 lóerős csúcsteljesítmény és a 820 Nm csúcsnyomaték alpján ezt gondolnánk, de Olsson másképp érezte. A 810 lóerő csúcsteljesítmény ebből a technikából nem nagy csoda, viszont a kipufogórendszer módosításával elérték, hogy rettenetes hangja legyen: kicsit veszélyesebben szól, mint a legtöbb Ferrari, olyan valószínűtlenül magas, többszólamú hangon, amit egy ekkora autóból nemigen néznénk ki. Az óriás-kupé így 4,4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, viszont a 250 km/h-s sebességkorlátot benne hagyták. Nem érdemes hibáztatni őket ezért, nagyobb tempóval nemigen lett volna hol száguldozni, és az sem egyértelmű, hogy a gumik bírnának nagyobb sebességet a közel 2,4 tonnás kétajtóson.
A luxusautóval való parasztkodás világrekordját érzésünk szerint még mindig Jeremy Clarkson tartja, aki annak idején reptéren driftelt egy Bentley Arnage T-vel, de Olsson a Rolls-Royce-os gumiégetéssel szoros másodiknak tűnik.