Bemutatták az új Audi A8-ast
Ahogy az előzetesekből már sejthettük, az Audi ismét műszaki fronton igyekszik lefőzni a konkurenciát, de minden más tekintetben is hozza a kötelezőt az új csúcsmodell. A legfontosabb újdonságok: a minden eddiginél nagyobb tudásúnak mondott önvezető rendszer, illetve a fejlett aktív futómű.

Az új A8-as formája a rengeteg előzetes után nem hat újdonságként, bár látványosan eltér az elődmodelltől. Az új stíluselemek közül talán a széles, hatszögletes hűtőrács a legmarkánsabb, de jellegzetesek a középen összekötött hátsó lámpák és a kerekek feletti határozott, kemény élek, amelyek középen feloldódnak a karosszéria lágyabb felületeiben. Mindezt szinte változatlanul vették át a Prologue tanulmányról, amelyet még 2014 őszén lepleztek le. A tetővonal viszont egyértelműen megteremti a rokonságot az elődmodellel. Az összhatás elegáns, de semleges, ahogy az Auditól már megszokhattuk: a formákhoz rég hozzászoktatták a közönség szemét, így az autó külsején megrökönyödni biztosan nem fog senki.
Prologue: ez lenne az Audi jövője?
A korábban A9-ként emlegetett tanulmány nagy stílusváltást jelez – mondjuk épp ideje is.
A csúcsmodellel az Audi tovább folytatja a technikai versengést a konkurenciával. Készítettek például aktív futóművet, amely az útfelületet feltérképező érzékelők jelei alapján keményíti vagy lágyítja a rugózást és a csillapítást. Ilyet először a Mercedes kínált az S osztályban, így ez szigorúan véve csak felzárkózás az élre. A Level 3-as önvezető rendszerről viszont méltán állíthatják, hogy pillanatnyilag a legjobb. Eddig senki nem kínált 2-es szintűnél önállóbb önvezető rendszereket, az Audié az első, amely lehetővé teszi, hogy 60 km/h-s tempóig rövid időre a sofőr egyáltalán ne a vezetéssel foglalkozzon. Az AI Traffic Jam Pilot nevű rendszer nagyobb tempónál már csak akkor használható, ha elválasztott pályás úton közlekedik az autó – magyarul autópályán – de az Audinál azt jósolják, hogy 2025-ig elkészül az 5-ös szintű rendszerük is, amely mellett a sofőrnek már tényleg csak akkor kell vezetnie, ha szeretne.
Az A8-asba komoly szenzorrendszert építenek: a radaros és ultrahangos érzékelők mellett elöl kamera és lézer-letapogató is segíti a járműnek a környezete feltérképezését. Ez nem csak az önvezető funkciók miatt hasznos: így válik lehetővé, hogy az autó önállóan parkoljon, vagy sofőr nélkül álljon be a garázsba, csupán egy gombnyomásra. Az 5,1 méteres modell jobb manőverezhetőségét összkerék-kormányzás is segíti. Az A8-as egy további újdonsága a 48 voltos elektromos rendszer, erre az aktív futómű miatt is szükség volt, de ugyanez teszi lehetővé, hogy minden változatot felszereljenek enyhe hibrid technikával, amely egy 12 kW-os motor-generátorral segíti az autó hatékonyabb működését.
A motorválaszték a gyártás kezdetén csupán két háromliteres V6-osból áll majd: a turbós benzines 340, a dízel 286 lóerős lesz. Később jön kétféle négyliteres V8-as is, a TDI 435, a benzines, ikerturbós 460 lóerővel. Valószínűleg még később érkezik, de nem marad ki a 12 hengeres opció: a jól ismert hatliteres W12-es modernizált változatát kapja meg, 585 lóerő csúcsteljesítménnyel és 900 Nm maximális nyomatékkal. Ezen felül még egy konnektoros hibridről is említést tettek, amely a nyújtott A8L-hez lesz elérhető, 50 kilométeres elektromos hatótávval és 450 lóerős csúcsteljesítménnyel, amelyet a turbós benzines V6-os köré építenek.
Mindenképp érdemes szót ejteni az A8-as egyik legfontosabb újdonságáról: a típus talpmasszás-funkcióval is megkapható, amit a hátsó utasok élvezhetnek majd. Alighanem azokban a kivitelekben lesz igazán népszerű, amelyeket sofőr vezet majd.
Az A8 és A8L gyártását Neckarsulmban a napokban indítják be, de a típus csak novemberben jelenik majd meg a kereskedésekben. Az árakat azonban már most elárulták: legolcsóbb rövid változat ára 90 600, a nyújtott alapkivitelé 94 100 euró lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
