Az i-MIEV volt a legelső a modern, sorozatgyártású, Li-ion akkumulátoros villanyautó-generációból: 2009-ben mutatták be, és nem csak ezen a néven ismerhetjük. Kínálják még Citroën C-Zero, Peugeot i0n, sőt japánban furcsa hűtőmaszkkal Mitsuoka Like néven is. Ám nyolc év nagy idő egy villanyautónak is, így az apró japán modellnek nem jósolunk nagy jövőt.
A típus visszavonása az Egyesült Államokban érthető: amióta piacra dobták, alig több, mint 2000 példányt tudtak belőle eladni, különösen azóta, hogy megérkezett a Tesla Model S és a Nissan Leaf – ezekből már most is tízezres nagyságrendben adnak el évente. Az i-MIEV népszerűtlensége egyébként érthető is: a második generációs Smart Fortwo műszaki alapjaira épített, farmotoros kisautó eredetileg japán belpiacos szupermininek készült. Így meglehetősen szűk - Amerikában különösen nehezen elnézett hiba - és helyenként fájdalmasan egyszerű megoldások jellemzik. Az elektromossá alakítás pedig nem javított ezeken a jellemzőin, csak az árát többszörözte meg.
Pillanatnyilag az sem biztos, hogy lesz utódja, hiszen a Mitsubishi irányítását nemrégiben a Nissan vette át, és nyilván nem lenne értelme, hogy párhuzamosan folyjon két elektromos modell fejlesztése a két cégnél. Valószínűbb, hogy az i-MIEV helyére egy Renault-Nissan technológiára épülő, akár hasonló méretű modell érkezik majd.