A Piaggio csoport sosem jutott közelebb az autógyártáshoz néhány japán minifurgon licenc-gyártásánál, de a cég egyik csúcstermékének motorja most mégis egy négykerekűben bukkan fel újra. A Griiip G1 nevű együléses versenygépet az Aprilia RSV4 legendás ezres négyhengerese hajtja, igaz, egy apró olasz cég fejlesztette – az Aprilia itt csak a motorszállító – izraeli tervek alapján.
Az apró együléses üresen, de üzemanyaggal együtt csupán 390 kilogrammot nyom, így az RSV4 V4-es, 201 lóerős motorjának nem jelenthet gondot a mozgatása. A Griiip készített a motorhoz módosított hajtást, önzáró differenciálművel, lánchajtás nélkül, amely nem igényel több karbantartást, mint bármelyik, eleve autóba tervezett hajtáslánc. A karbonszálas műanyag karosszéria alatt érdekes módon acél csőváz rejtőzik, nem kompozit vagy alumínium vázszerkezet, de ennek nyilvánvaló előnyei vannak: a króm-molibdén csőváz javítható egy esetleges baleset után, míg az alumínium vagy a karbonszál leginkább csak cserélhető.
Az 52 900 eurós ár persze nem kevés, de versenyautó-viszonylatban nem is drámaian sok, és úgy tudjuk, a járműhöz versenysorozat elindítását is tervezik. Egyelőre ez még nem indult el – valószínű, hogy legkorábban jövőre áll össze – de a G1 így is bizonyította, hogy a megfelelő motort választották hozzá. Az olasz Formula X sorozatban, ahol régebbi Formula 3-as és Formula Renault versenyautókkal mennek, a Griiip autója már futamgyőzelmet is szerzett.