Ilyen egy Lamborghini, japán tervezőtől
Ken Okuyama élő legenda a formatervezők között. Leghíresebb munkája talán a Ferrari Enzo, de részt vett a Porsche 996-os és az első generációs Boxster tervezésében, ahogy a Pininfarina P4/5 és a Maserati Birdcage 75th is az ő irányítása alatt készült.
Ezúttal egy Lamborghinit tervezett át, méghozzá úgy, hogy a márka stílusa felfedezhető maradt az autóban, de közben igazán erős saját egyéniséget is sikerült belevinni a formatervbe. A legérdekesebb részlet talán a hátsó ajtóoszlopból kinövő tető, amelyhez hasonlót utoljára talán az 1970-es, korszakalkotó Bertone Stratos Zero tanulmányon láthattunk. A rövid, ékforma orr és az autó arányai ugyanakkor őrzik a Lamborghini karaktert, ahogy a hatalmas, átlátszó motorházfedél, és a bicskaszerűen, felfelé nyíló ajtók is.
Műszaki szempontból a Kode 0 névre keresztelt jármű nem tér el lényegesen az alapját adó Aventadortól: 6,5 literes V12-es motorja kerek 700 lóerős, amely 2,9 másodperc alatt gyorsíthatja a különleges formatervű sportkocsit 100 km/h-ra. Okuyama jelenleg egyedi példánynak szánja a gépet, de van az a pénz, amiért hozzáfog legfeljebb öt további autó előállításához. Úgy tudjuk, egy Aventador, és 1,5 millió dollár a belépő, amiért Okuyama építeni kezd egy új példányt.
Nem ez az első Okuyama mestermű, amelyet Pebble Beachen mutatnak be: tavaly a Ferrari alapokra épített Kode 57-est láthatta a közönség, és az az érzésünk, a jövőben újabb különlegességekre számíthatunk a szabadúszó formatervezőtől, akinek egyértelműen marad ideje autókat rajzolni a jövedelmező szemüvegkeret-biznisz mellett.